WYBORY 2024. Pytamy o kielecki sport! ORGANIZACJA IMPREZ SPORTOWYCH
Jesteśmy na finiszu kampanii do Wyborów Samorządowych. Wkrótce poznamy między innymi nowego prezydenta Kielc. O przyszłość kieleckiego sportu zapytaliśmy kandydatów na prezydenta miasta. Tym razem prezentujemy ich odpowiedzi na pytanie dotyczące organizacji imprez sportowych w stolicy województwa świętokrzyskiego.
Wszyscy kandydaci w wyborach na Prezydenta Miasta Kielce otrzymali ten sam zestaw sześciu pytań. Na każdą odpowiedź przypada maksimum 1500 znaków ze spacjami. Drugie pytanie brzmiało następująco:
ORGANIZACJA IMPREZ SPORTOWYCH
Sport od lat jest wizytówką promującą Kielce. Miasto zyskuje nie tylko za sprawą wspierania klubów/akademii ale również poprzez organizację imprez sportowych. Czy będąc prezydentem, przeznaczy Pan/Pani w skali roku na ten cel na przykład 1 milion złotych, a następnie namówi około 10 klubów na organizację takiej samej liczby międzynarodowych imprez sportowych w Kielcach? Pytanie jest zasadne przez wzgląd na promocję miasta poprzez sport, a także zyski wynikające z regularnych wizyt zagranicznych gości w stolicy województwa świętokrzyskiego (bonus dla hoteli, gastronomii i turystyki).
Odpowiedzi nadesłane przez kandydatów publikujemy zgodnie z kolejnością na liście w Państwowej Komisji Wyborczej.
1. Maciej Bursztein
Od lat obserwuję te wydarzenia. Pamiętam, jak kilkanaście lat temu, w Hali Legionów, odbywał się Kielce Cup, w ubiegłym roku mieliśmy Mistrzostwa Świata w Bilardzie, w 2021 roku Młodzieżowe Mistrzostwie Świata w Boksie. Każde takie zawody to szansa na zrobienie dobrego wrażenia na potencjalnych turystach, mieszkańcach, studentach, czy inwestorach. To też pieniądze dla firm. Dlatego uważam, że imprezy sportowe musimy organizować, współorganizować i im patronować. Ich promocja musi być jednak intensywniejsza, niż dotychczas. Obejmować miasto i region, jak również mieć wymiar ogólnopolski i międzynarodowy. Kielce muszą mieć dobre relacje z ministerstwem, związkami, federacjami i wszystkimi innymi podmiotami, które mają zasoby organizacyjne. Myślę, że ciekawe efekty może przynieść zagraniczna wymiana młodzieży. Takie działania podejmuje już m.in. Akademia Korony Kielce. Kto wie, może w przyszłości zrobi się z tego poważny międzynarodowy turniej drużyn młodzieżowych. Czy na organizację wydarzeń sportowych przeznaczę 1 milion? Myślę, że to za mała kwota na tego typu przedsięwzięcia. Każde miejskie pieniądze trzeba wydawać odpowiedzialnie, mając na względzie, by w efekcie przyniosło to Kielcom wymierne korzyści. Dlatego przykładowo - wiedząc, że możemy zainicjować imprezę sportową, która z roku na rok będzie ściągała do miasta setki osób, nasz wkład musi być adekwatny do potrzeb. Polacy są coraz bardziej wymagający i chcą dobrze zorganizowanych wydarzeń kulturalnych i sportowych.
2. Marcin Chłodnicki
Organizacja kilkudniowych wydarzeń sportowych jest najbardziej efektywną metodą promocji poprzez sport i promocji samego sportu. Współorganizowaliśmy takie wydarzenia w ostatnich latach, były to mistrzostwa różnego szczebla w karate, tańcu, bilardzie czy wyścigi kolarskie takie jak Tour de Pologne. Tego typu wydarzenia przyciągają do Kielc gości, którzy zostawiają pieniądze u lokalnych przedsiębiorców – hotelarzy, restauratorów itd. Miasto tętni wtedy życiem. Publiczne pieniądze zainwestowane w ten sposób wracają do Kielc i to zapewne w kilkukrotnie wyższych kwotach. To się realnie opłaca dlatego budżet na ten cel powinien wynosić nawet kilka milionów rocznie.
3. Adam Cyrański
Jestem ogromnym zwolennikiem organizacji dużych imprez sportowych w Kielcach. Dzięki Targom Kielce mamy rozwijającą się bazę hotelową, która jest w stanie pomieścić przyjezdnych kibiców. Brakuje nam jedynie hali sportowej z prawdziwego zdarzenia, żeby móc organizować tego typu imprezy. To też jest jedna z inwestycji, z którymi zmierzy się przyszły prezydent Kielc. Jeśli chodzi o finansowanie tego typu imprez to uważam, że powinno być celowe do konkretnej imprezy, a nie przypisane w ciemno, bo najważniejsze jest zaplanowanie imprezy.
4. Marcin Stępniewski
Sport to niewątpliwie strategiczne narzędzie w promocji naszego miasta. Nie tylko kształtuje pozytywny wizerunek Kielc, ale również przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki, zwłaszcza w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia i turystyka. Wspieranie organizacji imprez międzynarodowych wraz z lokalnymi klubami zdecydowanie sprzyja rozwojowi całego miasta.
Inwestycja ta może służyć jako magnes przyciągający do Kielc zarówno zawodników, jak i fanów, generując znaczące korzyści ekonomiczne i społeczne. Działanie to musi być oparte o lokalne kluby sportowe. Taka współpraca nie tylko umożliwi klubom rozszerzenie ich działalności, ale także wzmocni pozycję Kielc jako centrum sportowego na mapie Polski.
Realizacja tego celu będzie wymagała współpracy pomiędzy lokalnymi władzami, przedsiębiorcami oraz organizacjami sportowymi. Kluczowe będzie stworzenie atrakcyjnego pakietu dla organizatorów i uczestników tych wydarzeń, który mógłby obejmować, na przykład, preferencyjne ceny zakwaterowania i usług, a także promocję atrakcji turystycznych miasta i regionu.
Podjęcie tych działań będzie miało na celu nie tylko bezpośrednie wsparcie dla lokalnego sportu, ale również przyczynienie się do długoterminowego rozwoju gospodarczego i społecznego Kielc. Poprzez zwiększenie liczby odwiedzających, wzrost rozpoznawalności miasta i promocję zdrowego, aktywnego stylu życia, możemy wspólnie pracować nad budowaniem silnej i dynamicznej społeczności, która czerpie korzyści z potęgi sportu.
5. Kamil Suchański
Współpraca z klubami sportowymi jest ogromnie ważna. Trzeba ją sensownie ułożyć. Na początku swojej kadencji chciałbym spotkać się z przedstawicielami wszystkich klubów i porozmawiać na ten temat. Chciałbym dowiedzieć się, jakie są potrzeby i oczekiwania, ale także jakie są pomysły na rozwój sportu w Kielcach. Wiem, że to środowisko jest środowiskiem kreatywnym i wiele dobrego możemy zrobić wspólnie i dla sportu, i dla miasta. Co do zakresu finansowania – to wszystko zależy od propozycji klubów co do pomysłów na organizację imprez. Niekoniecznie trzymałbym się kwoty miliona złotych – w grę mogą wchodzić wyższe kwoty.
6. Agata Wojda
Wszystkie wydarzenia o randze międzynarodowej, ściągające do Kielc sportowców i kibiców z różnych zakątków świata, są dużą wartością. Jako prezydentka będę otwarta na każdą ciekawą propozycję. Miasto wiele razy pokazywało, że może być silnym, strategicznym partnerem eventów, lecz ich głównym organizatorem zawsze jest związek sportowy, federacja bądź stowarzyszenie sportowe. W tym względzie wiele zależy od doświadczenia, zaangażowania i umiejętności organizacyjnych danego podmiotu, dlatego wskazywanie, bądź nakłanianie przez miasto klubów do podjęcia takiego zobowiązania nie wydaje się być krokiem w dobrym kierunku. Zamiast zapisywać w budżecie miasta pulę środków, które musimy „na siłę” wydatkować na ten cel, wolę rozmawiać na temat zaangażowania miasta w dobre, oparte na solidnych fundamentach, projekty. Dotyczy to zresztą nie tylko wydarzeń o charakterze międzynarodowym, ale także tych ogólnopolskich.
---------
Kolejne pytania i odpowiedzi opublikujemy wkrótce na portalu CKsport.pl. Zachęcamy do zapoznania się z wypowiedziami kandydatów na temat PROMOCJI POPRZEZ SPORT.