Oficjalnie: Duże pieniądze dla Industrii Kielce od Polskiej Organizacji Turystycznej
Tuż przed spotkaniem Industrii Kielce z Aalborgiem odbyła się konferencja prasowa, podczas której oficjalnie poinformowano o wsparciu klubu mistrzów Polski przez Polską Organizację Turystyczną.
Pieniądze pochodzą z projektu "Promocji Polski przez sport 2023" skierowanego do takich dyscyplin sportowych jak piłka nożna, hokej na lodzie, siatkówka, tenis stołowy, koszykówka, czy piłka ręczna. Inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej obejmuje czołowe polskie kluby występujący w europejskich rozgrywkach i tym samym promujące nasz kraj na arenie między narodowej.
Wśród wyróżnionych klubów jest Industria Kielce. – Na temat tego narzędzia rozmawialiśmy z panią minister Anną Krupką dobre 1,5 roku temu. Uznaliśmy, że to doskonałe rozwiązanie promujące polską turystykę zagranicą. W 2019 roku ponad 6 procent PKB to turystyka. W innych krajach, jak Włochy i Hiszpania, to 16 procent, dlatego mamy do czego równać. Polska na pewno będzie szła do przodu, między innymi za sprawą narzędzia jakim jest sport. To nie tylko promocja na parkiecie, ale też w internecie za pośrednictwem social mediów. Tam duże wrażenie robią wystąpienia zawodników, jak na przykład Andreasa Wolffa, który doskonale zna nasz region, może zapraszać turystów do naszej małej ojczyzny – powiedział Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na miejscu obecna była także minister Anna Krupka, wiceprezes Industrii oraz prezes klubu, Magdalena Szczkiewicz. Podkreśliła ona duże znaczenie wsparcia ze strony POT. – To rzeczywiście znacząca dla nas kwota. Dziękuję pani minister za wsparcie. Mocno wpłynie ona na funkcjonowanie naszego klubu w tym sezonie. Zobowiązujemy się promować walory Polski zagranicą w takim samym stopniu, jak w latach poprzednich – dodała.
W kwestionariuszu zgłoszeniowym należało uwzględnić między innymi liczbę rozgrywanych spotkań, średnią oglądalność, liczbę obserwujących w mediach społecznościowych czy ilość medialnych publikacji. Do handballowych klubów ma trafić 9 procent funduszy przeznaczonych na projekt a więc około 5,4 miliona złotych.
Ile z tego trafi do kieleckiego klubu? Wiceprezes POT-u Marcin Różycki ani szefowa Industrii Kielce Magdalena Szczukiewicz nie chcieli podać konkretnej kwoty. Dokładna suma ma być znana dopiero po zakończeniu projektu.
Można jednak oszacować, że kielczanie dostaną najwięcej spośród handballowych klubów, a więc około 2 milionów złotych. Fundusze trafią do klubów po wykonaniu działań promocyjnych wynikających z umowy. Te mają być prowadzone do 30 listopada 2023 roku.
"Promocja Polski przez sport" była realizowana przez Polską Organizację Turystyczną już w poprzednim roku, jednak tegoroczna edycja ma zostać przeprowadzona w większym zakresie.
Fot. Maciej Urban