Kulisy: Przygotowania do meczu Ligi Mistrzów
Występy Vive Targi Kielce w Lidze Mistrzów to nie tylko wielkie sportowe emocje, ale także ogromne wyzwanie dla organizatorów widowiska. Dokładnie dziesięć osób przez około osiem godzin przygotowuje Halę Legionów do spotkań międzynarodowych. A to wysiłek nie tylko fizyczny, lecz także finansowy. Sam koszt rozłożenia wykładziny wynosi aż pięć tysięcy złotych.
Krew, pot i łzy – to zawsze one towarzyszą sportowym emocjom. Mecz można przegrać, wygrać lub zremisować. Jednak żeby do spotkania w ogóle doszło, wcześniej należy włożyć mnóstwo pracy. A żeby wszystko zostało zrealizowane optymalnie, trzeba postępować według ściśle określonego planu. Dla pracowników Klubu Sportowego Vive Targi Kielce każde spotkanie zaczyna się na wiele godzin – ba! – na wiele dni przed pierwszym gwizdkiem sędziego. Zobaczyliśmy, jak to wygląda przed ostatnim spotkaniem drużyny Bogdana Wenty z Veszprem.
Pierwsze prace przygotowawcze do meczu z mistrzami Węgier polegały na rozklejeniu specjalnej wykładziny. Już w czwartek rano, czyli dzień po spotkaniu z MMTS-em Kwidzyn, nawierzchnia była zamontowana. Niebieskie boisko znacznie poprawia jakość oglądania meczu w telewizji. Kielecki klub jest właścicielem wykładziny, ale i tak jednorazowy koszt jej ułożenia wynosi około 5 tysięcy złotych. Do powierzchni przyczepia się ją specjalną taśmą, co jest kluczowym zadaniem. Jeżeli coś poszłoby nie tak, wykładzina mogłaby się odkleić w trakcie meczu. A do tego nikt nie chce dopuścić.
Kolejnym etapem jest rozklejenie reklam na boisku. Klub Vive Targi wysyła wcześniej projekty swoich reklam do EHF. Bo to europejska federacja zajmuje się ich produkcją i – co ciekawe –- wysyła je do Kielc przed każdym meczem. Nasz klub jest również zobligowany do ułożenia banerów partnerów europejskiej federacji. EHF ogromną wagę przywiązuje do swoich sponsorów. Stąd dokładne wytyczne rozklejenia reklam, co obrazuje poniższe zdjęcie.
Reklamy wszystkich firm, które nie wykupiły ich w EHF, są zakazane. Dlatego też zaklejone są banery znajdujące się na oknach za jedną z bramek.
Naprzeciwko ławek rezerwowych znajdują się bandy reklamowe wykonane z ekranów LCD. Ułożenie ich leży w gestii klubu Vive Targi, ale są one własnością EHF. Ekrany są rozkładane w Hali Legionów na około 26 godzin przed meczem.
EHF wprowadza bardzo dużo wymagań. Przed każdym meczem do Hali Legionów przyjeżdża wysłannik federacji, Supervisor, który sprawdza, czy wszystko zostało wykonane zgodnie z procedurami. Przed meczem z Veszprem pojawił się w hali w chwili, gdy rozkładane były banery LCD. I tuż po wejściu do hali miał kilka zastrzeżeń. Przedstawiciele Vive Targi szybko jednak zapewnili go, że wkrótce wszystko będzie wykonane zgodnie z regulaminem. Doświadczenie z gry w Lidze Mistrzów robi swoje i teraz pracę przebiegają bardzo sprawnie, zgodnie z dokładnym planem.
Liga Mistrzów budzi również ogromne zainteresowanie mediów. Od tego sezonu wydawane są dwa rodzaje akredytacji. Wnioski dla radia i telewizji przyjmuje bezpośrednio EHF i to ona decyduje o przyznaniu wejściówek dla dziennikarzy. Aplikacje dla prasy, agencji czy portali internetowych przyjmuje klub Vive Targi. Do Kielc na mecze z europejskimi potentatami przyjeżdża również mnóstwo fotoreporterów.
W dniu meczu, zawsze o godzinie 10.00, odbywa się specjalna odprawa techniczna, w której uczestniczą przedstawiciele obu klubów oraz delegat EHF-u. Wtedy zapada ostateczna decyzja, czy mecz może się odbyć. Na szczęście jeszcze się nie zdarzyło, by spotkanie musiało zostać odwołane.
Wasze komentarze