Spotkanie na szczycie z milionową publiką. Rośnie zainteresowanie PKO Ekstraklasą
Piłkarski najwyższy szczebel rozgrywek zyskuje na popularności. Łączna oglądalność w ubiegłym sezonie wyniosła niewiele ponad 40 milionów, a więc o 15 procent więcej niż w sezonie 2021/2022. Do tego należy dodać 6,35 miliona wyświetleń w aplikacjach oraz w internecie.
Średnio to 1,18 miliona widzów na jedną kolejkę oraz 131,37 oglądających na mecz. – W rezultacie, do bardzo dobrej frekwencji na stadionach dodajemy teraz wiadomość o większej widowni naszych meczów w telewizji i internecie. Rośnie też liczba użytkowników naszej platformy wideo-streamingowej Ekstraklasa.TV oraz zasięgi ligi w social mediach. Bardzo nas to wszystko cieszy i mam nadzieję, że moda na kibicowanie będzie obejmować coraz więcej osób. W przyszłym sezonie na pewno będziemy tę popularność dalej podsycać poprzez nowe projekty i jeszcze ciekawszą oprawę telewizyjną. Liczymy więc na kolejny wzrost oglądalności, zwłaszcza że do ligi w sezonie 2022/23 dołączają tak popularne „firmy” jak ŁKS Łódź i Ruch Chorzów – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA.
Największym zainteresowaniem cieszył się mecze Lecha Poznań, Legii Warszawa oraz Rakowa Częstochowa. "Kolejorz" w sumie zgromadził 9,47 miliona odtworzeń transmisji, natomiast klub ze stolicy 8,45 miliona. Mistrz Polski, z wynikiem 6,46 miliona, uplasował się na ostatnim miejscu podium tej klasyfikacji. Tylko te trzy kluby odpowiadają za ponad połowę całej widowni telewizyjnej sezonu – łącznie 24,4 mln.
Najwięcej osób przed ekrany telewizorów przyciągnęło spotkanie Lecha Poznań z Legią Warszawa, które obejrzało niewiele ponad 1 milion osób. Spółka wskazuje, że ten mecz cieszył się o 30 procent większym zainteresowaniem niż w sezonie ubiegłym.
Fot. Patryk Ptak