Kolejny raport Industrii Kielce. Klub podsumowuje tygodnie pracy i planuje przyszłość
Industria Kielce, w ramach transparentności, publikuje kolejny raport podsumowujący ostatnie tygodnie prac jednocześnie rysując plany na przyszłość. Mistrzowie Polski zdradzają, że coraz bliżej gry w żółto-biało-niebieskich barwach są rekonwalescenci, Hassan Kaddah oraz Sando Mestrić.
Raport ponownie został podzielony na trzy działy: sportowy, organizacyjny, a także biznesowy/marketingowy. Klub zdradza, że trwają rozmowy w sprawie przedłużenia kontraktów z niektórymi szczypiornistami.
Poniżej publikujemy cały tekst nadesłany przez Industrię Kielce.
Aspekt sportowy
1. Władze klubu i pion sportowy stworzyły plan rozwoju zespołu w perspektywie najbliższych trzech sezonów.
2. Przedłużony został kontrakt ze skrzydłowym Arkadiuszem Morytą do 2027 roku,
3. Podpisany został trzyletni kontrakt z węgierskim prawym rozgrywającym Dominikiem Mathe, który zacznie obowiązywać od czerwca 2024. W ten sposób uzupełniona została luka na tej pozycji. Jednocześnie z końcem obecnego sezonu rozstaniemy się z Pawłem Paczkowskim.
4. Klub cały czas prowadzi negocjacje w sprawie przedłużenia kontraktów kolejnych zawodników. Jednocześnie sonduje możliwości innych zmian kadrowych dostosowując je także do możliwości finansowych.
5. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia zgodę od lekarzy operujących na wznowienie treningów z pełnym obciążeniem lekarzy dostał egipski lewy rozgrywający Hassan Kaddah. Także chorwacki bramkarz Sando Mestrić będzie do pełnej dyspozycji sztabu szkoleniowego od styczniowych treningów. Te rozpoczną się 15 stycznia w Kielcach.
Aspekt organizacyjny
1. Wdrażany w klubie jest elektroniczny system obiegu faktur zarówno kosztowych, jak i przychodowych. To rozwiązanie pozwoli nam na usprawnienie funkcjonowania klubu oraz lepszy monitoring kosztowy.
2. W drugiej części trwającego sezonu wraz z naszym partnerem biznesowym wprowadzimy możliwość zwalniania swoich miejsc przez karnetowiczów, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wybranym przez siebie meczu. Miejsce takie będzie mogło być przeznaczone do ponownej sprzedaży.
3. Z naszej inicjatywy, a dzięki przychylności Miasta Kielce oraz Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, w Hali Legionów zamontowany już został telebim. Posiadanie go jest jednym z wymogów Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej do rozgrywania meczów Ligi Mistrzów. Ale co najważniejsze, pozwoli on jeszcze bardziej uatrakcyjnić meczową otoczkę.
4. W styczniu spodziewamy się nowej wykładziny tzw. teraflexu. Służy ona do rozgrywania meczów Orlen Superligi oraz Ligi Mistrzów. Dotychczasowa miała już 14 lat i nie spełniała standardów rozgrywania meczów na najwyższym poziomie sportowym.
5. W połowie stycznia 2024 r. zaplanowano pierwsze zebranie Rady Sponsorów Klubu.
6. W ostatnich tygodniach spłacone zostało pierwsze zadłużenie klubu względem zespołu. Niemniej jednak nadal mamy świadomość olbrzymiego wyzwania finansowego, które stoi przed klubem zarówno przyszłości, jakim jest pokrycie pozostałego długu powstałego w ostatnich dwóch latach funkcjonowania klubu.
7. Trwają bardzo zaawansowane prace nad otworzeniem Muzeum Historii Klubu. Zebrano już większość planowanych i przewidzianych eksponatów, przygotowano dokumentację, zaaranżowano miejsce (we wnękach pod trybunami w korytarzach po obu stronach Hali Legionów). Lada dzień rozpoczną się ostatnie prace budowlane. Spodziewamy się, że otwarcie powinno nastąpić w lutym, czyli wraz z pierwszymi meczami drugiej części sezonu. Muzeum Historii Klubu powstaje dzięki zaangażowaniu sponsorów i partnerów klubu - , m.in. firm Creo Concept, Kieleckiej Fabryki Mebli, Dekorian Home, Opara Budownictwo, DWA, Szkło-tech.
8. W Hali Legionów aranżowane jest nowe miejsce na przedmeczowe spotkania medialne z zawodnikami i trenerami. Jednocześnie to pomieszczenie będzie pełniło funkcję kameralnej sali konferencyjnej.
9. Podczas listopadowego meczu Ligi Mistrzów Industrii Kielce z RK Zagrzeb gościliśmy byłego znakomitego skrzydłowego naszego klubu Roberta Nowakowskiego. Wraz ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce byliśmy organizatorem jego przyjazdu, podczas którego otrzymał Diamentową Odznakę ZPRP.
10. Dzięki zaangażowaniu naszego partnera RK Studio wyremontowane zostało zaplecze kuchenne sali VIP. Dzięki temu wyraźnie poprawi jakość obsługi naszych gości.
11. Podczas grudniowej Świętokrzyskiej Gali Wolontariatu otrzymaliśmy wyróżnienie za działalność klubu w zakresie wolontariatu. Z kolei podczas Gali Sport Biznes Polska wiceprezes KS Iskra Kielce S.A. Paweł Papaj otrzymał nagrodę indywidualną.
Aspekt biznesowy i marketingowy
1. Podpisana została umowa sponsoringową z firmą Enea, na mocy której spółka ta będzie Sponsorem Strategicznym klubu,
2. Podpisana została umowa sponsoringowa z firmą Realme, która nie tylko stała się sponsorem, ale również dostarczy nam swoje produkty. Dzięki temu w Hali Legionów pojawią się rozwiązania multimedialne jak telewizory w korytarzach.
3. Podpisana została umowa sponsoringowa z firmą Electra M&E Polska, na mocy której dołączyła do grona Sponsorów Głównych.
4. Podpisana została umowa partnerska z Targami Kielce. Klub i Targi Kielce współpracować będą m.in. w zakresie wspólnej promocji wydarzeń - imprez targowych oraz meczów.
5. Podpisano także trzy umowy z firmami, które dołączyły do projektu Iskra Biznes. To firmy Bożęcki Optyk, Śmietanka Ubezpieczenia, Funfloor. Z kolei nową umowę zawarliśmy z ZDZ Kielce oraz Echo Investment.
6. Nieustannie trwają aktywne poszukiwania kolejnych sponsorów. Otrzymujemy również bardzo cenne wsparcie od aktualnych sponsorów i partnerów, którzy są z klubem od dłuższego czasu. Za całe wsparcie bardzo serdecznie dziękujemy.
7. Zrealizowaliśmy projekt promocji Polski w ramach współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Wypełniliśmy założenia wspólnego projektu w ponad 200%.
8. We współpracy z uznanym na polskiej scenie muzycznej raperem Tau zrealizowaliśmy piosenkę oraz teledysk promujący klub. Realizację tego przedsięwzięcia wsparły firmy Forbuild, Vigo, KW Morawica, Lewiatan, Polaris i Chemar Rurociągi.
9. Począwszy ode meczów październików do ostatniego miejsca zapełniła się Hala Legionów podczas każdego meczu Ligi Mistrzów. Z kolei średnia frekwencja podczas spotkań Orlen Superligi wyniosła ok. 60%, a jednym z najważniejszych zadań w drugiej części sezonu będzie jej poprawa.
10. W celu poprawy frekwencji oraz uatrakcyjnienia widowiska sportowego zorganizowaliśmy kolejne atrakcje. Przede wszystkim położyliśmy nacisk na zabawy i animację dzieciaków, ale również zorganizowaliśmy pierwsze Targi Iskra Business czy we współpracy ze Świętokrzyskim Centrum Onkologii promowaliśmy profilaktykę onkologiczną.
11. Zwiększyliśmy zakres promocji meczów Industrii Kielce poprzez emisję spotów w kolejnych kanałach medialnych. Postawiliśmy także na marketing bezpośredni. Z tego powodu organizowaliśmy wizyty zawodników w galeriach handlowych, wizyty w szkołach, promocję wśród gości hotelu Binkowski.
12. Odbyliśmy spotkanie się z dyrektorami wszystkich szkół w Kielcach. Celem było zachęcenia dzieci do pojawienia się na trybunach Hali Legionów podczas meczów, zaś od 1 lutego rozpocznie się dedykowany program.
13. Zorganizowaliśmy treningi mikołajkowe z zawodnikami dla sponsorów klubu i ich dzieci oraz dla dzieci trenujących w ramach Vive Kids.
14. Pracujemy nad systemem automatyzacji marketingu, zwłaszcza komunikacji.
15. Odświeżony został Sklep Kibica i poszerzony dostępny asortyment (sprzedaliśmy np. rekordową liczbę kalendarzy, z motywem AI zwiększając tym samym sprzedaż o 65%)
16. Nasz kanał na Instagramie przekroczył 100 tysięcy obserwujących i stał się czwartym największym w Lidze Mistrzów piłki ręcznej oraz czwartym największym wśród klubów sportowych we wszystkich dyscyplinach w Polsce.
17. Opracowywany jest już wzór koszulki meczowej na sezon 2024/2025.
Fot. Patryk Ptak