Barlinek Michała Sołowowa będzie sponsorował mistrzów Polski!
Przyszedł czas na długo wyczekiwany zwrot akcji i piłka ręczna w Kielcach nadal będzie stać na najwyższym światowym poziomie! Nowym sponsorem strategicznym mistrzów Polski będzie należąca do Michała Sołowowa marka Barlinek!
Na taką informację całe środowisko piłki ręcznej w Polsce czekało od dawna: "Grupa Barlinek, wiodący europejski producent podłóg drewnianych należący do grupy firm Michała Sołowowa, podjęła decyzję o wsparciu kieleckiej piłki ręcznej".
Konkretna kwota wsparcia oraz okres współpracy nie został podany do publicznej wiadomości, jednak wiadomo, że będzie to współpraca, która w pełni zaspokoi potrzeby kieleckiego klubu. Od dziś klub nosi nazwę "Barlinek Industria Kielce". – Strony uzgodniły pomiędzy sobą natychmiastowe wsparcie finansowe, jak i premie za sukcesy w rozgrywkach Ligi Mistrzów – czytamy w komunikacie Grupy Barlinek.
Michał Sołowow jest kieleckim biznesmenem, który jeszcze w 2022 roku na liście miliarderów z całego świata był najwyżej sklasyfikowanym Polakiem. Wśród jego spółek jest między innymi chemiczny gigant Synthos, Mitex, Cersanit, Komfort, a także Barlinek i to właśnie ta marka staje się sponsorem tytularnym kieleckich szczypiornistów.
Nowemu inwestorowi zależy na promocji swojego przedsiębiorstwa między innymi na rynku niemieckim, gdzie piłka ręczna cieszy się szczególnym zainteresowaniem. – Umowa, która zapewni firmie reklamę w Polsce i w Europie, zawarta została w trybie pilnym, a równocześnie w trakcie trwania sezonu toczone będą rozmowy o przyszłości współpracy pomiędzy ambasadorami kieleckiego sportu i biznesu – podkreślają w komunikacie przedstawiciele Barlinka.
Grupa Barlinek to wiodący producent warstwowych podłóg drewnianych na świecie o potencjale produkcji ponad 12 mln m2 rocznie. Najważniejszym oferowanym produktem jest Deska Barlinecka – warstwowa podłoga ze szlachetnych gatunków drewna rodzimego i egzotycznego.
– Robimy to, bo jesteśmy z Kielc i doceniamy to, co drużyna zbudowana przez Bertusa Servaasa robi dla miasta i polskiej piłki ręcznej. Sponsoring sportowy nie był do tej pory istotnym elementem naszej komunikacji z klientami – zobaczymy, co nam to da w sensie biznesowym, tymczasem cieszymy się, że możemy pomóc! – mówi Wojciech Michałowski, Prezes Barlinek S.A..
Fot. Patryk Ptak