Dobra tendencja przychodów z dnia meczowego Korony Kielce
Za nami 1/3 domowych spotkań Korony Kielce. Tuż przed żółto-czerwonymi derbami na Suzuki Arenie, garścią statystyk z szeroką publicznością podzielił się prezes Korony, Łukasz Jabłoński.
Włodarz klubu opublikował wyniki przychodów z dnia meczowego za bieżący sezon. Te obejmują wpływy ze sprzedaży biletów, karnetów, loży VIP, a także cateringu na stadionie. W sezonie 2022/2023 Koroniarze uzyskali przychód z dnia meczowego na poziomie 3,32 mln złotych, co plasuje ich na wysokim 10. miejscu w PKO Ekstraklasie. Cel na ten sezon jest praktycznie taki sam i wynosi 3,3 miliona złotych.
Aktualne liczby zostały sporządzone na podstawie sześciu spotkań, do jakich doszło na obiekcie przy ulicy Ściegiennego w Kielcach. Odnotujmy, że dotychczas kielczanie na Suzuki Arenie grali ze Śląskiem Wrocław, Górnikiem Zabrze, Zagłębiem Lubin, Widzewem Łódź, Wartą Poznań oraz Puszczą Niepołomice.
Korona Kielce w tych dniach meczowych uzyskała przychód na poziomie 1,4 miliona złotych. To dobra prognoza, ponieważ po rozegraniu 35 procent domowych spotkań żółto-czerwoni zrealizowali 42 procent planu na ten sezon.
Tendencja jest bardzo korzystna, jednak sporo będzie zależeć od kilku czynników. Negatywnie na wyniki może wpłynąć fakt, że dzień meczowy coraz bardziej będzie narażony na niekorzystne warunki atmosferyczne. W grudniu Korona zagra u siebie z Lechem Poznań, zaś w lutym czekają nas starcia na Suzuki Arenie z ŁKS-em Łódź i Legią Warszawa. Korona może też stracić pieniądze na tym, że domowe spotkanie z Rakowem Częstochowa nie zostało rozegrane pod koniec lipca. Pozostaje mieć nadzieję, że termin zaległego meczu przypadnie na ciepły i atrakcyjny dla kibiców dzień.
Można też po cichu liczyć na to, że Korona zrealizuje plan z nawiązką. Klub pracuje nad tym, by przyciągnąć na Suzuki Arenę jak najwięcej kibiców i zachęcać ich do korzystania z uroków dnia meczowego jak najczęściej. Mowa między innymi o rozbudowie oferty cateringowej, o czym prezes wspominał w jednym z postów.
Była jest i będzie gięta z grilla… i nowy obiekt na dziedzińcu, a w nim do menu wjedzie coś więcej: bigos i żurek. Mam nadzieję, że będzie Wam smakować. Pomysł i realizacja „nasz Pan Krystian�”.
— Łukasz Jabłoński (@jablonski_l84) October 4, 2023
Do zobaczenia w piątek! pic.twitter.com/Cg4qcUk6Sm
Klub chwali się też tym, że regularnie zwiększa efektywność i wydajność wejść na stadion.
Sklep Kibica
Korona Kielce pracuje także nad poprawą wyników Sklepu Kibica. Z opublikowanych statystyk wynika, że przychody oraz liczba klientów, w stosunku do analogicznego okresu w poprzednich sezonach, rośnie. Pierwszy kwartał sezonu 2023/2024 to przykładowo wzrosty w stosunku do kampanii 2019/2020 o 256 procent. Pierwszy kwartał był też lepszy od tego samego okresu 2022/2023 o 44 procent.
Wystarczy powiedzieć, że w obecnym sezonie w październiku z usług sklepu skorzystało około 700 klientów, natomiast w poprzednim sezonie było ich w tym samym miesiącu niewiele ponad 400.
Skoro w sobotę się wszyscy widzimy� to trochę liczb w ramach naszej transparentności albo jak kto woli „ołpendaty”�: Dzień meczowy i Sklep kibica. pic.twitter.com/IqUiXf1vHE
— Łukasz Jabłoński (@jablonski_l84) November 7, 2023
Domyślnie klub będzie pracował nad kolejnymi usprawnieniami i poprawą sprzedaży między innymi poprzez zwiększenie asortymentu, wprowadzenie większej liczby osób do obsługi, pracę nad podnoszeniem jakości obsługi, uporządkowanie sklepu internetowego, zmiany wnętrza sklepu stacjonarnego i stworzenie nowego sklepu online.
Fot. Maciej Urban