Żółta-czerwona sprzedaje się najlepiej. Są wyniki sprzedaży koszulek Korony Kielce
Korona Kielce w rankingu przychodów sporządzonych przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z Ekstraklasą S.A zajęła w poprzednim sezonie 13. miejsce (ranking nieujmujący transferów). Przychody całkowite klubu to 22,05 mln złotych. Ich część stanowi m.in. sprzedaż gadżetów klubowych, w tym koszulek. Jak zainteresowanie trykotami meczowymi prezentuje się w bieżącym sezonie?
Koroniarze dotychczas sprzedali łącznie 1433 koszulek. Na tę liczbę składają się t-shirty dla dorosłych oraz dla dzieci. Największym zainteresowaniem cieszą się żółto-czerwone trykoty, które sprzedały się w nakładzie 761 sztuk (kids+senior). Na drugim miejscu są czarne koszulki wyjazdowe (371 kids+senior), natomiast jubileuszowe trykoty dotychczas sprzedały się w liczbie 301 egzemplarzy.
Sprzedaż gadżetów klubowych wchodzi w skład przychodów komercyjnych. W tej puli znajdziemy także wpływy z własnych umów sponsorskich i reklam, czy przychody ze zwiedzania stadionu. Do tej części przychodów nie wlicza się wpływów z dnia meczowego. Korona Kielce z tytułu wpływów komercyjnych w poprzednim sezonie zyskała 10,4 miliona złotych, a więc o 20 procent więcej niż w sezonie 2021/2022 spędzonym na zapleczu PKO Ekstraklasy.
Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie Koroną Kielce, można się spodziewać, że wyniki przychodów za sezon 2023/2024 będą jeszcze lepsze.
Fot. Maciej Urban