Rankingi popularności w mediach społecznościowych. Jak wypada Korona Kielce?
Jakie zasięgi generują kluby PKO Ekstraklasy w mediach społecznościowych? Jak wypada pod tym względem Korona Kielce? Wątek poruszył jeden z użytkowników Twittera.
Jeden z użytkowników Twittera oraz osoba zajmująca m.in. media-monitoringiem, Marcin Szczupak, przeprowadził ciekawą analizę dotyczącą statystyk klubów ekstraklasy w mediach społecznościowych. Twitterowicz wziął na tapet cztery najpopularniejsze serwisy: Facebook, Instagram, Twitter oraz Tik Tok.
W świecie piłki nożnej najszybszym, najbardziej obszernym pod względem treści i informacji medium jest to spod znaku niebieskiego ptaszka. I choć to nadal Facebook rządzi pod względem liczby interakcji, Twitter stał się źródłem wszelkich nowinek i bezpośrednim miejscem, do którego newsy spływają w pierwszej kolejności.
Jak podaje Szczupak, w czerwcu bieżącego roku klubem z największymi zasięgami na owym portalu była Legia Warszawa, generując w ramach swoich wpisów 7 076 268 wyświetleń. Podium uzupełnili: Raków Częstochowa (4 880 729) oraz Lech Poznań (3 485 775). Korona Kielce uplasowała się w tym zestawieniu na 10. pozycji z 1 872 474 wyświetleniami.
Łącznie 18 klubów, które w sezonie 23/24 będą reprezentowały najwyższy szczebel rozgrywkowy w Polsce, wpłynęło na ponad 40 milionów wyświetleń. Dla porównania, w tym samym czasie, przedstawiciele najpopularniejszej ligi świata, Premier League, wygenerowali około 2,6 miliarda wyświetleń.
Żółto-czerwoni pojawili się w jeszcze jednym zestawianiu liczbowym – tym dotyczącym Instagrama. Złocisto-krwiści wypadli tu znacznie gorzej, zajmując 14. miejsce z 38 tysiącami interakcji i wyprzedzając tylko Wartę Poznań, Stal Mielec, Piasta Gliwice oraz Puszczę Niepołomice.
W przypadku Facebooka oraz Tik Toka autor analizy skupił się wyłącznie na ścisłej czołówce. W pierwszym przypadku najwięcej interakcji zanotował beniaminek – Ruch Chorzów ze 194 362 interakcjami, dystansując Legię (177 471) czy ŁKS (161 642). Z kolei na szczycie aplikacji opierającej swoją działalność na publikowaniu krótkich filmików znalazła się Pogoń Szczecin (916 tysięcy wyświetleń), drugie miejsce zajął ponownie stołeczny klub, a trzecie Śląsk Wrocław.
Korona Kielce na dzień 11 lipca 2023 roku notuje:
– 105 tysięcy obserwujących na Facebooku,
– 27,3 tysiące na Twitterze i Instagramie,
– 19,7 tysiąca na Tik Toku.
fot. Maciej Urban