Jabłoński dzieli się klubowymi liczbami. Niebagatelna rola kibiców
Aż 4948 widzów zadebiutowało na trybunach Suzuki Areny podczas meczu Korony Kielce z Wartą Poznań - wynika z oficjalnego przekazu klubu. Prezes Jabłoński uchyla również odsetek przychodów z dnia meczowego w skali całorocznego budżetu.
Korona Kielce notuje świetny wynik na początku nowego sezonu w PKO Ekstraklasie. Mowa tu jednak tym razem nie o poczynaniach boiskowych, lecz o kwestiach organizacyjno-marketingowych.
"Moda" na mecze z udziałem żółto-czerwonych, niczym zapomniane ubrania w kolekcji, wraca do stolicy województwa świętokrzyskiego. Obrazują to liczby, które ujawnia rzecznika prasowa Korony, Daria Wollenberg.
To teraz ja. Kilka liczb po #KORWAR, a przed #KORPOG ⬇️
— Daria Wollenberg (@DariaWollenberg) August 24, 2022
Frekwencja: 12.743
Sprzedaż w dniu meczu: 2.316 (18%)
Sprzedaż online: 5.137 (40%)
Pierwszy raz na meczu: 4.948 (38% - kolejny raz ten współczynnik jest b. wysoki)
Najmłodszy kibic: 13 mies.
Najstarszy kibic: 88 lat 9 mies. https://t.co/dciNvoYiUl
Z tego zestawienia wynika, iż kielecki klub znacznie usprawnił działanie, szwankującego do tej pory, systemu zakupu biletów drogą internetową. Przed meczem z Wartą Poznań z owej opcji skorzystało bowiem 40 procent kibiców. Należy również dodać, że działania marketingu z czasem przynoszą oczekiwane owoce na polu sprzedaży biletów w dniu spotkania. Zredukowanie odsetku w tej płaszczyźnie przyczyni się do zminimalizowania kolejek przed klubowymi kasami.
Choć prawdopodobnie najważniejszą liczbą ze wskazanych wyżej danych, jest ta traktująca o nowych kibiców na trybunach Suzuki Areny. W przypadku potyczki z Wartą Poznań było to aż 4948 widzów.
To jak ważne dla sprawnego funkcjonowania klubu są kibice pokazują z kolei statystki udostępnione przez Prezesa Korony Kielce, Łukasza Jabłońskiego. Nie chodzi tu rzecz jasna o czynniki niemierzalne, jak atmosfera, czy doping, ale wpływ na konstruowanie klubowego budżetu.
Z opublikowanego zestawienia wynika, że w rocznym rozrachunku przychody z dnia meczowego planowane są na poziomie 13 procent - 3 miliony złotych.
Dla porównania wpływy z tytułu promowania miasta to kwota w wysokości 2,1 miliona złotych, ponadto prawa telewizyjne mają zagwarantować 8,8 miliona, natomiast umowy sponsorskie 9,6 miliona złotych.
Kluczowa adnotacja odnosi się do 8 procent, które zarezerwowane są na spłatę dawnych zobowiązań.
Na pewno nie jest idealnie, a przed nami dużo pracy. Chcemy być bliżej Was - Kibiców, chcemy żebyście wiedzieli więcej. Na dziś info o wpływach. W przyszłości przekażę inne dane, które nie są wrażliwe � pic.twitter.com/6gRFmBY5w3
— Łukasz Jabłoński (@jablonski_l84) August 24, 2022
Zbierając te wiadomości w uporządkowaną całość otrzymujemy niezbywalną funkcję kibica w prawidłowym i zdrowym funkcjonowaniu organizmu ponad nazwą "klub piłkarski".
Dlatego z tego miejsca zachęcamy do wsparcia Korony Kielce. Najprostszy sposób? Zakup biletu na najbliższy domowy mecz ekipy Leszka Ojrzyńskiego. Złocisto-krwiści 4 września podejmą przy Ściegiennego 8 Pogoń Szczecin. Wejściówki można nabywać m. in. pod wskazanym linkiem: https://bilety.korona-kielce.pl/
fot. Grzegorz Ksel