Tyle zarobiły kluby Ekstraklasy. Korona dopiero na dwunastym miejscu

13-06-2019 10:09,
Mateusz Kaleta

Legia Warszawa po raz ósmy z rzędu zajęła pierwsze miejsce w raporcie "Piłkarska Liga Finansowa" firmy Deloitte. Zestawienie to przedstawia przychody klubów Ekstraklasy za 2018 rok. Korona Kielce zanotowała wzrost przychodów w porównaniu do poprzedniego roku i uplasowała się na 12. pozycji.

Przychód Korony wyniósł 19 milionów 910 tysięcy złotych i był o około milion większy w porównaniu z poprzednim zestawieniem. Nie wpłynęło to jednak na pozycję kielczan w rankingu, którzy zachowali swoją 12. lokatę. Za plecami żółto-czerwonych uplasowały się cztery kluby: Arka Gdynia, Wisła Płock, Miedź Legnica i Zagłębie Sosnowiec.

REKLAMA

Raport został sporządzony w oparciu o przychody pochodzące z trzech źródeł: z dnia meczowego (w tym sprzedaż biletów), praw do transmisji (w tym premie za grę w europejskich pucharach) oraz komercyjne (m. in. sponsoring, sprzedaż gadżetów). Nie uwzględniono natomiast wpływów z transferów.

Łączne przychody wszystkich zespołów grających w Ekstraklasie wyniosły w 2018 roku blisko 528 mln zł, czyli o 22 mln zł mniej niż w roku 2017. Przyczyną tego faktu jest brak jakichkolwiek premii dla polskich klubów od UEFA za grę w europejskich pucharach. 

Najlepszy wynik zanotowała Legia Warszawa, która w 2018 roku zarobiła 100,20 mln złotych. Mimo wszystko jest to wynik o 38,1 mln niższy od poprzedniego roku. Drugie miejsce zajął Lech - 57,14 mln zł (8,7 mln mniej niż w roku ubiegłym), a trzecia jest Lechia Gdańsk z dorobkiem 48,34 mln zł. Gdański klub zanotował wzrost przychodów o 8,4 mln zł.

Przychody klubów LOTTO Ekstraklasy za rok 2018:

1. Legia Warszawa - 100,20 mln zł

2. Lech Poznań - 57,14 mln zł

3. Lechia Gdańsk - 48,34 mln zł

4. Jagiellonia Białystok - 36,08 mln zł

5. KGHM Zagłębie Lubin - 35,99 mln zł

6. Górnik Zabrze - 31,75 mln zł

7. Cracovia - 31,29 mln zł

8. Śląsk Wrocław - 30,62 mln zł

9. Wisła Kraków - 26,53 mln zł

10. Pogoń Szczecin - 26,27 mln zł

11. Piast Gliwice - 24,92 mln zł

12. Korona Kielce - 19,91 mln zł

13. Arka Gdynia - 19,27 mln zł

14. Wisła Płock - 16,53 mln zł

15. Miedź Legnica - 12,56 mln zł

16. Zagłębie Sosnowiec - 10,56 mln zł

fot: Grzegorz Ksel

Wasze komentarze

dopiero2019-06-13 10:57:46
A co ma powiedzieć Mistrz Polski czyli Piast, który jest nad nami?
lucas_ck2019-06-13 11:16:55
miedzy 11 piastem a nami to jednak przepasc 5 ml
@lucac_ck2019-06-13 14:11:18
dosyp z własnej kieszeni to się wyrówna
lucas_ck2019-06-13 14:32:01
@@lucac_ck , deska cie w glowe uderzyla i piszesz takie glupoty???
Aż piszczy2019-06-13 20:46:03
Jednak Korona to bida, jak się odrzuci beniaminków bo wiadomo stare stadiony, itd to w gronie trzech biedaków.
Zawodzi głównie marketing nie sprzedaje swojego towaru a tym samym nie pozyskuje sponsorów i reklamodawców.
Ktoś rozlicz ich za sprzedaż, oni mają jakieś plany sprzedażowe, czy tylko śniadania organizują.
@dopiero2019-06-13 20:50:22
Piast ma za miedzą inny klub, którego fanami jest 2/3 gliwickich kibiców. A ten sukces wiele zmieni na ich korzyść, a Korona będzie świętować już awans do.... I ligi.
dopiero2019-06-13 23:30:52
@lukas_ck nie marudź malkontencie
Kamil062019-06-14 08:09:05
@Az piszczy
Nawet najlepszy marketing nie zdziała wiele gdy na boisku będzie taka padaka. Dla przykładu 2:6 i komentarze, że w sumie to faktycznie był dobry mecz, jest trudne do zmonetyzowania.

Swoją drogą z TV wpadło 20 mln, miasto dorzuci 2,5mln (chyba, że muszą więcej przez podniesienie kapitału) - ciekawe jaki będzie budżet na przyszły sezon i ile właściciel dorzuci...
:)))2019-06-14 10:59:21
Oprócz śniadań organizują jeszcze spotkania z przedszkolakami :) Brawo dyrektor marketingu
Do Kamil 062019-06-14 11:25:26
Ale ty naiwny jesteś !!!
Kamil062019-06-14 14:16:55
Dlaczego?
@Kamil062019-06-17 23:21:33
Bo naiwnie pytasz i myślisz że ktoś ci odpowie

Dodaj komentarz

Projekt i wykonanie: CK Media Group