Karol Bieleckim jednym z najbardziej wpływowych polskich sportowców!
Kuba Błaszczykowski to najbardziej wpływowa z polskich gwiazd sportu - wynika z analizy przygotowanej przez MediaCom. Były kapitan reprezentacji Polski wyprzedził Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata oraz kolegę z drużyny Roberta Lewandowskiego. Pierwszą piątkę zamyka Adam Małysz. Wysoko jest też jednak reprezentant kieleckiego sportu!
Na miejscu 10 stawkę liderów zamyka Karol Bielecki - były reprezentant Polski, dziś filar zespołu PGE VIVE Kielce.
REKLAMA
Za najbardziej lubianych sportowców - w różnych grupach wiekowych odbiorców - uznani zostali Piotr Żyła, Kuba Błaszczykowski i Adam Małysz.
Zwycięzca rankingu - Kuba Błaszczykowski - minimalnie ustępuje Robertowi Lewandowskiemu pod względem rozpoznawalności, jednak zdecydowanie wygrywa na poziomie sympatii i wiarygodności. Jest też postrzegany jako ekspert. Większość osób deklaruje, że jest skłonna sugerować się jego sugestiami przy swoich wyborach.
Ranking TOP 10 najbardziej wpływowych polskich sportowców prezentuje się następująco:
Z badania wynika, że w sportowcach takich jak Adam Małysz, Marcin Gortat, Robert Kubica, Karol Bielecki czy Rafał Sonik odbiorcy widzą przede wszystkim ludzi rzetelnych, kierujących się pewnymi zasadami.
Wymiar energii, luzu, pewnej dozy szaleństwa reprezentuje przede wszystkim Piotr Żyła i do pewnego stopnia przedstawiciele sportów motorowych. Z kolei Adam Nawałka, Kuba Błaszczykowski, Kuba Giermaziak i Jerzy Dudek kojarzą się odbiorcom najsilniej ze spokojem, rozsądkiem, troską o innych.
Większość reprezentantów sportów motorowych, ale - co ciekawe - również Kamil Stoch to uosobienie ambicji i pozytywnej energii. Z kolei piłkarze i Agnieszka Radwańska reprezentują - "najbardziej klasyczne" cechy sportowca: pewność siebie i wytrwałość w dążeniu do celu.
- Sportowcy stanowią zupełnie odrębny "segment" w gronie szeroko rozumianych celebrytów. Osoby związane z filmem, telewizją, muzyką są bardzo podobne do siebie. Cechuje ich przede wszystkim troska o wygląd, atrakcyjność, prezencja. Są to typowe gwiazdy estrady. Na innym biegunie znajdują się bloggerzy, influencerzy - oni są źródłem cennej opinii, ważnej rady, wskazują trendy, inspirują. A sportowców wyróżnia przede wszystkim ambicja, ale i spokój, rozsądek. Co chyba najważniejsze - są odbierani jako naturalni, nikogo nie udają - komentuje Tomasz Romaniuk, szef działu badań konsumenckich w domu mediowym MediaCom.
Ranking powstał na podstawie Influence Power Index, wskaźnik wyznaczany przez dom mediowy MediaCom w oparciu o autorską metodologię, oraz szerokie konsumenckie badanie, przeprowadzone na grupie ponad 11 tys. respondentów.
Influence Power Index bazuje na trzech podstawowych obszarach, jakie należy rozważyć przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu celebryty w komunikacji reklamowej, takich jak Siła gwiazdy (ogólna rozpoznawalność celebryty), Poziom autorytetu (składowa, za pomocą której twórcy badania podjęli próbę oszacowania faktycznego wpływu, jaki gwiazdy wywierają na odbiorców) oraz Spójność z marką (dopasowanie do charakterystyki marki).
fot. Anna Benicewicz-Miazga