Marka dobrego pracodawcy – po co mi to?
Bezrobocie w Polsce zaczęło spadać w połowie 2014 roku. Jak wynika z przeprowadzonych wówczas badań Bilansu Kapitału Ludzkiego w Polsce, aż 80% pracodawców prowadzących rekrutacje, miało problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników.
Dziś stopa rejestrowanego bezrobocia znajduje się na najniższym poziomie od dwudziestu pięciu lat. Wyścig o najlepszych fachowców i najzdolniejszych absolwentów wyraźnie nabrał tempa. Co istotne o kandydatów rywalizują już nie tylko konkurencyjne firmy z tej samej branży, ale w zasadzie wszystkie podmioty obecne na rynku. Na tym polu sytuacja z każdym rokiem będzie co raz trudniejsza, ze względu na postępujący niż demograficzny, którego apogeum spotka Polskę około 2030 roku.
Bez dobrej kadry nie będzie...
Cytując Pana Kononowicza, można rzec, że „nie będzie niczego”, ale zwróćmy uwagę na kilka „szczegółów”. Bez dobrej kadry nie tylko nie da się rozwijać firmy i wprowadzać innowacyjnych rozwiązań. Nie da się również utrzymać jakości produkcji, czy świadczonych usług i oczywiście przewagi konkurencyjnej. Nastał czas zwany rynkiem pracownika. To kandydaci zdecydują, czy zostaną w Górach Świętokrzyskich, czy wyjadą. Czy będą pracować w branży telekomunikacyjnej, czy informatycznej. Ci, którzy reprezentują zawody obecne w wielu różnych gałęziach gospodarki, jak np. HR, czy przedstawicielstwo handlowe, z powodzeniem mogą już dziś przeszukiwać oferty pod kątem najatrakcyjniejszych propozycji dla siebie. Bez marki dobrego pracodawcy, takiego który dba o swoich pracowników, o ich rozwój zawodowy, o dobrą atmosferę w organizacji i potrafi do tego zbudować zespół skupiony wokół logo i identyfikujący się z misją, nie ma co liczyć na zainteresowanie ze strony najlepszych i najzdolniejszych.
„Chcesz złowić rybę, myśl jak ryba”!
Tym indiańskim porzekadłem zapraszamy na nasz krótki kurs Employer Brandingu. Zwrócimy w nim uwagę na kluczowe elementy dobrej marki. Pokażemy trochę działań, które prowadzą biznesmeni w Europie Zachodniej, by zbudować swój wizerunek. Podpowiemy jak dobrze wypaść na XX Ogólnopolskich Targach Pracy i wszystkich innych imprezach wystawienniczych tego typu. Wreszcie pokażemy, gdzie wyruszyć po więcej wiedzy. Zapraszamy do aktywnej i refleksyjnej lektury! :-)