Przygotuj się do targów!

20-04-2016 16:57,
Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

Za tydzień odbędą się w Kielcach XIX Ogólnopolskie Tragi Pracy. W związku z tym wydarzeniem rozpoczynamy dziś wspólnie z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach akcję zatytułowaną: Przygotuj się do targów! Przez kolejne dni będziemy w kolejnych artykułach objaśniać: jak wybrać wymarzony zawód, jak planować swoją karierę, jak tworzyć profesjonalne dokumenty aplikacyjne, jak przygotować się do rozmowy z pracodawcą, wreszcie jak zadbać o swój wizerunek w social mediach? Całość zwieńczy chat z dyrektorem MUP Włodzimierzem Koroną oraz certyfikowane webinarium z zakresu kreowania swojego wizerunku w Internecie. Dzisiejszy odcinek kierujemy jednak do wystawców, których profesjonalne przygotowanie do targów też przecież dotyczy.

Wpływ zmian na rynku pracy na procesy rekrutacyjne

Począwszy od lata 2014 roku odnotowujemy w Polsce stały spadek poziomu rejestrowanego bezrobocia. Dziś jest ono najniższe od 25 lat. Perspektywy demograficzne dla Polski pokazują wyraźnie, że jesteśmy społeczeństwem starzejącym się. Wkraczamy w okres, w którym więcej osób będzie z rynku pracy schodzić niż na niego wkraczać. Oznacza to, że ten wielki wyścig o dobrych pracowników nabiera tempa. Chcąc mieć najlepsze kadry, bo chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że to ludzie stanowią o sile biznesu, sami musimy mieć najatrakcyjniejszą ofertę. Do tego nasza propozycja musi być skierowana do tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Na rynku pracy obecni są przecież przedstawiciele różnych pokoleń. Komunikacje wobec nich uprawia się w zupełnie inny sposób. Patrząc na rzecz całą przez pryzmat narzędzi, zauważmy, że nie ma sensu dawać ogłoszenia o pracę w gazecie gdy chcemy zatrudnić młodego absolwenta, czy studenta, podobnie, jak pięćdziesięciolatka raczej nie zaangażujemy używają aplikacji mobilnych. Nasza komunikacja musi być więc oparta nie o trendy ale o skuteczne dotarcie do grupy docelowej.

HR + PR = EB

Nie, to nie jest wzór na piwo! :) Jeśli chcemy zatrudniać najlepszych pracowników, o których firmy rywalizują już nie tylko wewnątrz swojej branży, ale i z przedstawicielami innych sektorów gospodarki, musimy przygotować dobrą ofertę i posiadać wizerunek dobrego pracodawcy (ang. Employer Branding). W tym celu musimy zacieśnić współpracę pomiędzy działem zasobów ludzkich (HR) i pionem komunikacji zewnętrznej (PR). Kadry wiedzą, kogo chcemy zatrudnić – czy pracowników młodych i szukających przygód, czy starszych, rozglądających się za stabilna posadą; czy posiadających doświadczenie, czy też świeżo upieczonych absolwentów, których dopiero będziemy formować. Dział Public Relations wie, jak zbudować strategię komunikacyjną i dobrać narzędzia do wytyczonej przez HR grupy docelowej. Skoro mowa o rozwiązaniach technicznych, zwróćmy uwagę, że targi pracy to dobre miejsce do budowania wizerunku pracodawcy. Tylko w trakcie takich wydarzeń mamy szansę zwrócić się jednocześnie i to w ramach spotkań bezpośrednich, do dużej liczby potencjalnych kandydatów. Co więcej, w toku rozmów z osobami odwiedzającymi wydarzenie, możemy też poznać opinię na nasz temat i na temat przygotowanej dla nich oferty. Targi jest to zatem dobry moment na szybkie „rozpoznanie bojem” tego, czy nasza propozycja przemawia do tej grupy kandydatów, którą chcemy zatrudnić.

Stoisko i gadżety

Im nasze stoisko lepiej wyróżni się z grona pozostałych, tym lepiej. W końcu przesłanie dla marki XXI wieku brzmi niezmiennie: „wyróżnij się, albo zgiń”. To samo dotyczy Employer Brandingu. Ponieważ przez długie lata obowiązywał w Polsce tzw. rynek pracodawcy, kiedy to przedsiębiorcy dyktowali warunki a dużo osób szukało zatrudnienia, wiele firm swój wizerunek na targach traktowało po macoszemu. Na przykład systemy wystawiennicze pozostawiano dla imprez branżowych, a o oznaczenie stoisk w trakcie targów czy giełd pracy dbano przeciętnie. Oczywiście, sprzedaż produktu i usługi jest ważna, ale czy można produkować i świadczyć usługi na wysokim poziomie bez dobrych kadr? Odpowiedź jest oczywista. W tym roku sytuacja się diametralnie zmieniła. To wystawcy powinni się postarać, by złowić najlepszych. Warto więc do przygotowania stoiska zaangażować dział marketingu firmy.

Stoisko musi przyciągać i to musi przyciągać kandydatów z tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Obsługiwać je powinny osoby kompetentne, które będą wstanie opowiedzieć ze szczegółami o procesach rekrutacyjnych w firmie, o pakietach socjalnych, kulturze organizacji etc. Powinniśmy też zadbać o materiały dla zwiedzających, w tym o gadżety. Te sugerujemy podzielić na dwie kategorie – pierwsze ogólnie dostępne (długopisy, smycze, cukierki itp.) oraz te, które damy najbardziej obiecującym kandydatom, po wstępnych rozmowach. Jak słusznie zauważył w swej „Subiektywnej psychologii biznesu” Paweł Fortuna: „kiedy spotykasz człowieka, porozmawiaj z nim i na koniec coś mu daj (…).” Ta rada idealnie pasuje do imprez wystawienniczych, do targów pracy również.

Życzmy wystawcom biorącym udział w XIX Ogólnopolskich Targach Pracy samych owocnych rozmów!

Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

Arbiter Daniel Stefański poprowadzi sobotnie spotkanie 34. kolejki PKO BP Ekstraklasy między Lechem Poznań, a Koroną Kielce. Będzie to 43. mecz żółto-czerwonych poprowadzony przez tego sędziego.
Trudno sobie wyobrazić dzisiejszą Koronę Kielce bez Martina Remalce'a w składzie. Belg rządzi i dzieli w środku pola, co tym razem dało wymierne korzyści w starciu z Ruchem Chorzów. Piłkarz został doceniony przez fanów żółto-czerwonych.
Jakub Łukowski ma odejść po sezonie z Korony Kielce – taka informacja pojawiła się na jednym z portali społecznościowych. Kierunkiem transferu ma być Widzew Łódź a o tę pogłoskę zapytany został Kamil Kuzera.
Przed Koroną Kielce finał sezonu. Już w najbliższą sobotę „żółto-czerwoni” zagrają na wyjeździe z Lechem Poznań. – Nie myślimy o tym, że coś może pójść nie tak – powiedział przed spotkaniem Bartosz Kwiecień, kapitan „Koroniarzy”.
– Ilość złych rzeczy, jaka przytrafiła nam się w tym sezonie sprawia, że to nie może się tak skończyć. Wierzę, że dobre zakończenie meczem w Poznaniu – mówi przed sobotnim starciem z Lechem trener Kamil Kuzera.
Przed Koroną Kielce finał finałów, czyli mecz z Lechem Poznań, którego stawką jest utrzymanie na najwyższym szczeblu rozgrywek. Szkoleniowiec żółto-czerwonych informuje o sytuacji kadrowej zespołu.
Były zawodnik Vive Kielce Ivan Čupić zakończy sportową karierę i zostanie asystentem trenera RK Zagrzeb.
Protest Industrii Kielce nie został rozpatrzony. Taką decyzję podjął komisarz Orlen Superligi Piotr Łebek.
W drugim finałowym pojedynku Orlen Superligi Industria Kielce podejmie we własnej hali Orlen Wisłę Płock. – To nie jest też tak, że gramy katastrofalnie w ofensywie, tylko Wisła prezentuje się znakomicie w obronie i jest do tych meczów świetnie przygotowana – powiedział Paweł Paczkowski, rozgrywający „żółto-biało-niebieskich”.
– Musimy pamiętać, że Płock gra naprawdę dobrą piłkę ręczną – powiedział przed drugim meczem finałowym z wicemistrzami Polski, Krzysztof Lijewski drugi trener„żółto-biało-niebieskich”.
W najbliższą sobotę 25 maja Akademia Piłkarska DAP Kielce podczas uroczystej gali świętować będzie 10-lecie swojego istnienia. To ważne dla całej społeczności DAP Kielce wydarzenie odbędzie się w sali Omega Centrum Kongresowego Targów Kielce.
W związku z nieprawidłowo zdobytą bramką w ostatniej akcji meczu Orlen Wisła Płock – Industria Kielce, goście złożyli protest. O ile jego odrzucenia można było się spodziewać, tak argumentacja jest zaskakująca. Komunikat Orlen Superligi skomentowali żółto-biało-niebiescy.
Przedostatnia seria gier na zapleczu przyniosła kilka ciekawych spotkań. Zdecydowanie największe zainteresowanie budziły derby Trójmiasta, w których punkt zdobyty przez Arkę oznaczałby zapewnienie sobie awansu. Gdynianie jednak przegrali, a o awans zagrają w ostatniej kolejce z GKS-em Katowice.
Już w najbliższą sobotę całej piłkarskiej Polsce towarzyszyć będą emocje związane z ostatnią kolejką PKO BP Ekstraklasy. O życie w ostatniej serii gier walczyć będzie Korona Kielce, która zmierzy się na wyjeździe z Lechem Poznań.
Przed Industrią Kielce druga (i miejmy nadzieję nieostatnia) Święta Wojna w tym sezonie. Szczypiorniści podejmą w Hali Legionów drużynę Orlen Wisły Płock, która w pierwszym mistrzowskim starciu wygrała 24:23. – Jesteśmy pod ścianą – przyznaje Tomasz Gębala.
Protest Industrii Kielce został odrzucony – poinformowała Orlen Superliga. Trafienia Kiryla Samoili zostało uznane za prawidłowe z powodu... małej liczby kamer.
W sobotę pierwsza drużyna Korony Kielce pokonała Ruch Chorzów, dając sobie nadzieję na utrzymanie. W niedzielę zaś wygraną zanotowali gracze „dwójki”. Wygraną, która przypieczętowała awans zespołu do 3. ligi.
Ekstraklasa S.A. oraz Polski Związek Piłki Nożnej opublikowali terminarz zmagań o tytuł mistrza Polski 2024/2025. Mecze inaugurującej sezon kolejki zaplanowane zostały na weekend 19-21 lipca – tydzień po zakończeniu EURO 2024.
Skrzydłowy Korony Kielce Jacek Podgórski został nominowany do najlepszej jedenastki 33. kolejki PKO BP Ekstraklasy.
Stoły bilardowe nie są już tylko meblami widywanymi w klubach, hotelach czy na turniejach bilarda. Ostatnie lata przyniosły konstrukcyjne innowacje, które nadały stołom bilardowym zupełnie nowe funkcje i zastosowania. Obecnie stoły bilardowe mogą z powodzeniem stanąć w domowym salonie, na tarasie lub w ogrodzie. Krajowy producent mebli - firma Lissy od wielu lat specjalizuje się produkcji stołów bilardowych. Oferta firmy jest kompletna, dlatego warto poznać najważniejsze rodzaje stołów bilardowy
Marek Papszun został trenerem Rakowa Częstochowa. Szkoleniowiec na tym stanowisku zastąpi swojego byłego asystenta Dawida Szwargę.
Korona Kielce staje przed niezwykle trudnym zadaniem utrzymania w PKO BP Ekstraklasie. Zwycięstwo z Lechem Poznań może sprawić, że stanie się to jednak możliwe.
Po 33. kolejkach PKO BP Ekstraklasy nadal nie znamy ostatniego spadkowicza z ligi oraz mistrza Polski. Wszystko rozstrzygnie się w ostatniej serii gier.
Przepis o młodzieżowcu zostaje na kolejny sezon w PKO BP Ekstraklasie, takie informacje przekazuje portal Meczyki.pl. Co oznacza to dla Korony Kielce?
Ponad 182 tysiące osób oglądało mecze Korony Kielce z wysokości trybun Suzuki Areny. Jest to najlepsza frekwencja w historii kieleckiego obiektu.
Poznaliśmy pierwszego beniaminka nowego sezonu I Ligi. W nowych rozgrywkach fani na zapleczu elity będą świadkami debiutu.
W 33. kolejce PKO BP Ekstraklasy Warta Poznań przegrała z Legią Warszawa 0:1. Taki wynik oznacza, że „Zieloni” włączyli się do peletonu zespołów walczących o utrzymanie w ostatniej serii zmagań.
Industria Kielce przegrała na wyjeździe z Orlen Wisłą Płock 23:24. "Nafciarze" rzutem na taśmę doprowadzili do remisu 22:22, a potem okazali się lepsi od kielczan w konkursie rzutów karnych.
"Nafciarze" w pierwszym meczu o mistrzostwo Polski pokonali Industrię Kielce. Starcie w Płocku zakończyło się po rzutach karnych wynikiem 24:23. – To nic nie zmienia – mówi Krzysztof Lijewski, drugi trener żółto-biało-niebieskich.
W pierwszym meczu finału Orlen Superligi Industria Kielce przegrała po rzutach karnych z Orlenem Wisłą Płock 23:24. Najwięcej bramek dla „żółto-biało-niebieskich” po pięć zdobyli Tomasz Gębala oraz Igor Karacić.

Copyright © 2024 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group