Przygotuj się do targów!

20-04-2016 16:57,
Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

Za tydzień odbędą się w Kielcach XIX Ogólnopolskie Tragi Pracy. W związku z tym wydarzeniem rozpoczynamy dziś wspólnie z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach akcję zatytułowaną: Przygotuj się do targów! Przez kolejne dni będziemy w kolejnych artykułach objaśniać: jak wybrać wymarzony zawód, jak planować swoją karierę, jak tworzyć profesjonalne dokumenty aplikacyjne, jak przygotować się do rozmowy z pracodawcą, wreszcie jak zadbać o swój wizerunek w social mediach? Całość zwieńczy chat z dyrektorem MUP Włodzimierzem Koroną oraz certyfikowane webinarium z zakresu kreowania swojego wizerunku w Internecie. Dzisiejszy odcinek kierujemy jednak do wystawców, których profesjonalne przygotowanie do targów też przecież dotyczy.

Wpływ zmian na rynku pracy na procesy rekrutacyjne

Począwszy od lata 2014 roku odnotowujemy w Polsce stały spadek poziomu rejestrowanego bezrobocia. Dziś jest ono najniższe od 25 lat. Perspektywy demograficzne dla Polski pokazują wyraźnie, że jesteśmy społeczeństwem starzejącym się. Wkraczamy w okres, w którym więcej osób będzie z rynku pracy schodzić niż na niego wkraczać. Oznacza to, że ten wielki wyścig o dobrych pracowników nabiera tempa. Chcąc mieć najlepsze kadry, bo chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że to ludzie stanowią o sile biznesu, sami musimy mieć najatrakcyjniejszą ofertę. Do tego nasza propozycja musi być skierowana do tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Na rynku pracy obecni są przecież przedstawiciele różnych pokoleń. Komunikacje wobec nich uprawia się w zupełnie inny sposób. Patrząc na rzecz całą przez pryzmat narzędzi, zauważmy, że nie ma sensu dawać ogłoszenia o pracę w gazecie gdy chcemy zatrudnić młodego absolwenta, czy studenta, podobnie, jak pięćdziesięciolatka raczej nie zaangażujemy używają aplikacji mobilnych. Nasza komunikacja musi być więc oparta nie o trendy ale o skuteczne dotarcie do grupy docelowej.

HR + PR = EB

Nie, to nie jest wzór na piwo! :) Jeśli chcemy zatrudniać najlepszych pracowników, o których firmy rywalizują już nie tylko wewnątrz swojej branży, ale i z przedstawicielami innych sektorów gospodarki, musimy przygotować dobrą ofertę i posiadać wizerunek dobrego pracodawcy (ang. Employer Branding). W tym celu musimy zacieśnić współpracę pomiędzy działem zasobów ludzkich (HR) i pionem komunikacji zewnętrznej (PR). Kadry wiedzą, kogo chcemy zatrudnić – czy pracowników młodych i szukających przygód, czy starszych, rozglądających się za stabilna posadą; czy posiadających doświadczenie, czy też świeżo upieczonych absolwentów, których dopiero będziemy formować. Dział Public Relations wie, jak zbudować strategię komunikacyjną i dobrać narzędzia do wytyczonej przez HR grupy docelowej. Skoro mowa o rozwiązaniach technicznych, zwróćmy uwagę, że targi pracy to dobre miejsce do budowania wizerunku pracodawcy. Tylko w trakcie takich wydarzeń mamy szansę zwrócić się jednocześnie i to w ramach spotkań bezpośrednich, do dużej liczby potencjalnych kandydatów. Co więcej, w toku rozmów z osobami odwiedzającymi wydarzenie, możemy też poznać opinię na nasz temat i na temat przygotowanej dla nich oferty. Targi jest to zatem dobry moment na szybkie „rozpoznanie bojem” tego, czy nasza propozycja przemawia do tej grupy kandydatów, którą chcemy zatrudnić.

Stoisko i gadżety

Im nasze stoisko lepiej wyróżni się z grona pozostałych, tym lepiej. W końcu przesłanie dla marki XXI wieku brzmi niezmiennie: „wyróżnij się, albo zgiń”. To samo dotyczy Employer Brandingu. Ponieważ przez długie lata obowiązywał w Polsce tzw. rynek pracodawcy, kiedy to przedsiębiorcy dyktowali warunki a dużo osób szukało zatrudnienia, wiele firm swój wizerunek na targach traktowało po macoszemu. Na przykład systemy wystawiennicze pozostawiano dla imprez branżowych, a o oznaczenie stoisk w trakcie targów czy giełd pracy dbano przeciętnie. Oczywiście, sprzedaż produktu i usługi jest ważna, ale czy można produkować i świadczyć usługi na wysokim poziomie bez dobrych kadr? Odpowiedź jest oczywista. W tym roku sytuacja się diametralnie zmieniła. To wystawcy powinni się postarać, by złowić najlepszych. Warto więc do przygotowania stoiska zaangażować dział marketingu firmy.

Stoisko musi przyciągać i to musi przyciągać kandydatów z tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Obsługiwać je powinny osoby kompetentne, które będą wstanie opowiedzieć ze szczegółami o procesach rekrutacyjnych w firmie, o pakietach socjalnych, kulturze organizacji etc. Powinniśmy też zadbać o materiały dla zwiedzających, w tym o gadżety. Te sugerujemy podzielić na dwie kategorie – pierwsze ogólnie dostępne (długopisy, smycze, cukierki itp.) oraz te, które damy najbardziej obiecującym kandydatom, po wstępnych rozmowach. Jak słusznie zauważył w swej „Subiektywnej psychologii biznesu” Paweł Fortuna: „kiedy spotykasz człowieka, porozmawiaj z nim i na koniec coś mu daj (…).” Ta rada idealnie pasuje do imprez wystawienniczych, do targów pracy również.

Życzmy wystawcom biorącym udział w XIX Ogólnopolskich Targach Pracy samych owocnych rozmów!

Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

W ostatniej dekadzie piłkarze Korony Kielce rozegrali kilka spotkań w okresie Świąt Wielkanocnych. Jak się w nich prezentowali?
Po przerwie reprezentacyjnej i świętowaniu awansu Polski na Mistrzostwa Europy czas wrócić do piłki klubowej. Konkretniej analizy najbliższego rywala Korony Kielce. Będzie to Widzew Łódź, z którym kielczanie zagrają w wielkanocny poniedziałek o godz. 17:30.
Nie żyje Marek Cender, dziennikarz sportowy Radia Kielce. O tym fakcie w piątek rano poinformował kielecki oddział Polskiego Radia. Marek miał 54 lata.
Korona Kielce w 26. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na wyjeździe z Widzewem Łódź. – Wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę, w jakiej sytuacji jesteśmy – powiedział przed spotkaniem Yoav Hofmeister, pomocnik „żółto-czerwonych”.
Korona Kielce w 26. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na wyjeździe z Widzewem Łódź. „Żółto-czerwoni” będą musieli sobie radzić bez podstawowego zawodnika.
W ostatnim meczu rundy zasadniczej Orlen Superligi, Industria Kielce rozegra domowy pojedynek z Zagłębiem Lubin. Zwycięstwo zapewni kielczanom pierwsze miejsce w tabeli.
Krzysztof Jakubik poprowadzi spotkanie 26. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w którym Korona Kielce zagra na wyjeździe z Widzewem Łódź. Dla arbitra pochodzącego z Siedlec będzie to 34. mecz z udziałem „żółto-czerwonych”.
Od najbliższego sezonu rozgrywki szczypiornistów w Polsce wzbogacą się o możliwość zdobycia nowego trofeum - Superpucharu kraju. Dziś (28 marca) władze Orlen Superligi oraz Związku Piłki Ręcznej w Polsce ogłosiły szczegóły.
Dominick Zator przedłużył umowę z Koroną Kielce. Defensor będzie występował w „żółto-czerwonych” barwach jeszcze przez co najmniej jeden sezon.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce pokonała na wyjeździe GOG Håndbold 33:25. – To tylko pierwsza połowa, a w drugiej może zdarzyć się jeszcze wszystko – powiedział po spotkaniu Tomasz Gębala, lider defensywy „żółto-biało-niebieskich”.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce pokonała na wyjeździe GOG Håndbold 33:25. – Mam nadzieję, że zdobędziemy ten upragniony awans, ale była to dopiero połowa meczu – powiedział po spotkaniu Krzysztof Lijewski, drugi trener „żółto-biało-niebieskich”.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce pokonała na wyjeździe z GOG Håndbold 33:25. Najwięcej bramek dla kielczan, dziewięć, zdobył Alex Dujszebajew.
Koszykarze UJK Kielce rozpoczynają rywalizację w fazie play-off o awans do pierwszej ligi. Już w pierwszej rundzie drużyna z Kielc zmierzy się z faworytem do awansu, OPTeam Resovią Rzeszów.
Już w wielkanocny poniedziałek Korona Kielce zmierzy się na wyjeździe z łódzkim Widzewem. Wraz z Koroniarzami na wyjazd szykują się także kibice żółto-czerwonych, którzy już w grupie około 700 osób zapisali się na wizytę w „Sercu Łodzi”.
Korona Kielce poznała termin wyjazdowego starcia z Puszczą Niepołomice. „Żółto-czerwoni” zagrają wówczas mecz, który może zdecydować o losach utrzymania.
Po zakończeniu zimowej przerwy Korona Kielce rozegrała 7 ligowych rywalizacji i wywalczyła w nich zaledwie 6 punktów. Kielczanie mają przed sobą teraz wyjazdową potyczkę z Widzewem. Czy Korona wywiezie 3 punkty z trudnego terenu?
Historia napisała się na naszych oczach. Reprezentacja Polski po raz piąty z rzędu zagra na Mistrzostwach Europy. Bohaterem Wojciech Szczęsny!
Poszukujesz sposobów na podniesienie swoich umiejętności piłkarskich do nowego poziomu? Odpowiednio dobrane znaczniki piłkarskie mogą okazać się kluczowym elementem w osiągnięciu tego celu.
Czy zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał Instagram Stories w strategii marketingowej? Poszukujesz sposobów na tworzenie angażujących reklam w formie stories? Jeśli tak, to artykuł ten jest dla Ciebie!
Trzeci tydzień Małej Ligi Piłki Ręcznej dostarczył kibicom mnóstwo emocji, zarówno na boiskach Bilczy, Kielc, jak i Chęcin. Rozgrywki odbyły się w dniach 19, 20 i 21 marca, prezentując szereg talentów w różnych kategoriach wiekowych.
Świetny turniej juniorek młodszych Korony Handball Kielce w 1/16 finału mistrzostw Polski. Podopieczne Moniki Ciszek zakończyły go z kompletem trzech zwycięstw.
Przed Industrią Kielce rywalizacja w 1/8 finału Ligi Mistrzów. „Żółto-biało-niebiescy” w najbliższą środę (27 marca) zmierzą się z duńskim GOG Håndbold.
Dokładnie za tydzień (1 kwietnia) piłkarze Korony Kielce powrócą do gry po reprezentacyjnej przerwie. Wszystko wskazuje na to, że sytuacja kadrowa w kieleckiej ekipie poprawiała się w porównaniu do ostatnich konfrontacji.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce zagra na wyjeździe z GOG Håndbold. – Brakuje mi minut rozegranych na parkiecie przez te dwa i pół miesiąca bez gry – powiedział przed spotkaniem Artsem Karalek obrotowy mistrzów Polski.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce zagra na wyjeździe z GOG Håndbold. – Będzie trzeba taktycznie ich rozpracować. Jest to niewygodny zespół z groźnymi zawodnikami na każdej pozycji – powiedział przed spotkaniem Arkadiusz Moryto, skrzydłowy mistrzów Polski.
Sabina Jarząbek, reprezentantka Kieleckiego Klubu Lekkoatletycznego została wicemistrzynią Polski w półmaratonie. Jednocześnie pobiła swój rekord życiowy i uzyskała kwalifikację na Mistrzostwa Europy w Rzymie.
W pierwszym meczu 1/8 finału Ligi Mistrzów Industria Kielce zagra na wyjeździe z GOG Håndbold. – Mam wielki szacunek dla tego klubu, który bardzo mocno walczy w duńskiej lidze oraz Lidze Mistrzów – powiedział przed spotkaniem Tałant Dujszebajew, trener mistrzów Polski.
W niedzielne popołudnie doszło do starcia dwóch zespołów z dolnych rejonów tabeli CLJ U-18 kobiet. Drużyna KSP Kielce pokonała na obiekcie przy ul. Jeziorańskiego 53 ekipę Legionistek Warszawa 0:1.
Na odbywających się w miniony weekend Mistrzostwach Polski Muay Thai w Szaflarach do walki stanęło 4 zawodników kieleckiego klubu.
Trwa marcowa przerwa reprezentacyjna. Na boiskach drugiej ligi (poza dwoma wyjątkami) nie ma jednak odpoczynku.

Copyright © 2024 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group