Sponsor tytularny Wisły Płock w nowej nazwie Superligi
Najwyższa klasa rozgrywkowa piłki ręcznej w Polsce ma nowego sponsora tytularnego. Po ponad dekadzie miejsce PGNiG zajmie PKN Orlen. Umowa została podpisana na trzy najbliższe lata.
Od sezonu 10/11 najwyższy poziom rozgrywkowy w Polsce piłki ręcznej nosił nazwę PGNiG Superliga. Najbliższa kampania przyniesie jednak zmianę w tym aspekcie. Sponsorem tytularnym ekstraklasy mężczyzn i kobiet została wszak grupa PKN Orlen, a więc także główny sponsor wicemistrza kraju, Wisły Płock. W tym miejscu należy zaznaczyć, że przedsiębiorstwo Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa jest od 2022 roku częścią spółki PKN Orlen. Wtedy też doszło wszak do fuzji tych dwóch koncernów.
Nowa umowa będzie obowiązywała przez trzy najbliższe lata. – ORLEN to największa firma multienergetyczna w tej części Europy. Budujemy silną, globalną markę nie tylko realizując duże programy inwestycyjne, ale także wspierając najbardziej popularne dyscypliny sportu w Polsce, jedną z nich jest bez wątpienia piłka ręczna. Dlatego po połączeniu z PGNiG podjęliśmy decyzję, że będziemy kontynuować sponsoring tytularny tych rozgrywek i w ramach Grupy ORLEN pozostaniemy partnerem Superligi. Polskie kluby to liczące się zespoły w europejskich rozgrywkach, a w zbliżającym się sezonie po raz pierwszy w historii aż pięć z nich zagra w fazach grupowych dwóch najważniejszych rozgrywek na kontynencie. Liczymy na to, że nowy sezon przyniesie jak najwięcej sukcesów – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN, cytowany przez oficjalną stronę internetową rozgrywek.
Na mocy rzeczonej umowy logotyp i nazwa nowego sponsorat pojawią się na strojach meczowych wszystkich drużyn rywalizujących w elicie polskiego szczypiorniaka, bandach reklamowych, parkietach oraz będą, rzecz jasna, eksponowane podczas transmisji spotkań.
Wraz ze zmianą nazwy doszło również do odświeżenie znaku rozgrywek. – Superliga zyskała nowe logo oparte na monogramie S, zamkniętym w „poruszonym” sześciokącie, całkowicie nowe kolory, bazujące na intensywnym pomarańczowym i chłodnej mięcie oraz dedykowaną typografię. Celem nowej identyfikacji jest unowocześnienie marki rozgrywek Superligi oraz stworzenie atrakcyjnego konceptu, który pozwoli zwrócić na siebie uwagę wśród nowych grup odbiorców zarówno w przestrzeni digitalowej, telewizyjnej jak i w halach. Integralnym elementem nowego znaku jest nazwa sponsora tytularnego. W przeciwieństwie do często stosowanych rozwiązań ORLEN nie został oddzielony od znaku ligi, a stał się jego integralną częścią – czytamy w pozostałej części komunikatu.
Czas na zmiany � @GrupaORLEN
— ORLEN Superliga (@pgnigsuperliga) August 7, 2023
Więcej informacji ➡️ https://t.co/biExDraP7i pic.twitter.com/cktDMP5bUz
fot. Orlen Superliga