Stworzyłeś świetną markę, jednak pożądane grono odbiorców do Ciebie nie dociera?

01-10-2021 10:25,
Materiał pozaredakcyjny

A może istniejesz na rynku od kilku lat, ale Twój biznes nadal pozostaje niewidoczny? Bez względu na to, z którą wersją się utożsamiasz, kluczem do sprawnego funkcjonowania biznesu jest wysoka świadomość marki. Jak ją budować i wzmacniać? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Nie od dziś wiadomo, że klienci chętniej sięgają po produkty i usługi marki, którą zna i ceni, a także która jest silnie zapisana w jego świadomości. Aby wywołać w kliencie takie poczucie, należy podjąć szereg działań, które stworzą odpowiedni wizerunek naszej firmy.

Świadomość marki polega na rozpoznaniu charakterystycznych dla niej cech i takie pokierowanie działań marketingowych aby stworzyć siatkę skojarzeń związanych z tą konkretną marką.

Czym jest e-branding?

Niczym innym jak kreowaniem pozytywnego wizerunku marki w intrenecie. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma działająca stacjonarnie prowadzi również działalność w sieci, buduje sklepy internetowe, a w szczególności dba o swoje profile społecznościowe. 

Podjęcie odpowiednich kroków pozwoli wybić się wśród konkurencji i podnieść wyniki finansowe firmy.

Można się zastanawiać, czy istnieje doskonały przepis na zbudowanie świadomości marki w internecie? Jednego konkretnego nie ma, jednak przygotowując kampanię e-brandingową warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą nam pomóc.

Najkorzystniejsze działania w sieci

Budowanie świadomości marki należy przede wszystkim zacząć od określenia grupy docelowej, do której będą skierowane działania. Bez wcześniejszego researchu działania marketingowe często są chaotyczne i nie osiągają oczekiwanych rezultatów.

Jakie działania zbudują świadomość marki? 

- Odpowiednia nazwa domeny 

Wybierając domenę należy zwrócić uwagę na to, aby kojarzyła się z firmą. Ciągle wielu przedsiębiorców przykłada do tego wyboru mała wagę. Nazwa nie może być długa, powinna być łatwa do zapamiętania.

- Dbanie o klienta

Budowanie marki to przede wszystkim relacja z klientem. Musi ona być idealna i tu bardzo dużą rolę odgrywa obsługa klienta, a szczególnie w sytuacjach trudnych, jak na przykład reklamacja czy zwrot towaru. Tu sprawdza się święte przysłowie handlowe „Klient ma zawsze racje”. Zawsze obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś aby ciebie traktowano.

- Wygląd strony i aktualizacja

Budując firmę w internecie musimy dbać o serwis internetowy. Informacje na nim zamieszczone powinny być ciekawe dla klienta, tak od strony merytorycznej jak i praktycznej, a co najważniejsze muszą być cały czas aktualizowane. Układ treści na stronie musi być funkcjonalny, tak aby klient nie miał problemu z odnalezieniem interesującego go towaru.

- Jakość oferowanych towarów lub usług

Oczywista oczywistość, ze na świadomość marki wpływ ma to co oferujemy, ale ważny jest także sposób w jaki przedstawimy swój produkt. Zachęcając klienta do zakupu nie należy naginać faktów i przedstawiać, że coś jest lepsze niż w rzeczywistości. Rozczarowany zakupem klient nigdy nie pozostanie wierny marce.

- Korzystanie z marketingu szeptanego

 E-branding to również marketing szeptany, oczywiście chodzi o prawidłowo przeprowadzone kampanie marketingu wirusowego. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” może w niektórych przypadkach przyciągnąć o wiele więcej potencjalnych klientów niż standardowa reklama. I niezależnie od tego, czy terenem naszych działań są Kielce, Skarżysko-Kamienna, Chęciny, bądź Morawica, działania marketingowe tego typu są pożądane. 

- Poznawanie opinii klientów

Badania marketingowe są ważne przed wdrożeniem działań marketingowych, ale i w ich trakcie, a także po zakończeniu. Pozwalają na zapoznanie się z opinią klientów, którzy określają swoje zadowolenie z produktu i oceniają całą kampanię. To z kolei pomaga przygotować kolejne działania oraz wdrożyć zmiany w ofercie produktowej.

- Widoczność w sieci

Im więcej informacji dociera do klienta tym lepiej. Pamiętać jednak trzeba, aby były to informacje wartościowe i wyróżniające firmę na tle konkurencji. 

Twitter, You Tube, Facebook , LinkedIn czy ostatnim czasem Tik Tok są świetnym miejscem do budowania świadomości marki, zwiększania zasięgu oraz pozyskiwania klientów. Wybór kanału społecznościowego uzależniony jest od charakteru biznesu. Warto więc skupić swoją aktywność na tym, który będzie dopasowany do osobowości, tonu komunikacji i publiczności marki.

- Relacje z użytkownikami

Dobrą praktyką w budowaniu i zwiększaniu świadomości marki jest monitorowanie wzmianek na jej temat w sieci, a przede wszystkim reagowanie na wpisy internautów, którzy mogą być lub już są Twoimi klientami.

Monitorując internet i reagując na pytania klientów, skargi, pochwały, czy prośby o pomoc zbudujesz relacje z odbiorcami. Poza tym Twoje odpowiedzi i reakcje na opinie internautów nie są anonimowe i widzą je również inni użytkownicy. To sprawia, że Twoja marka staje się dużo bardziej widoczna.

Doskonale wiemy, że budowanie świadomości marki w internecie jest ogromnie ważne, ale budowanie jej od podstaw nie jest sprawą łatwą. Nie każdy sobie z tym poradzi i nie każdy ma czas by osobiście zająć się tematem. Dlatego my w CK Media Group możemy Ci w tym pomóc. 

Zapraszamy także do kontaktu mailowego i telefonicznego. Działamy nie tylko na terenie województwa świętokrzyskiego! Ponadto, jeśli potrzebujesz działań w zakresie Social Media, CK Media Group także jest w stanie Ci pomóc! 

 

  

Ostatnie wiadomości

Suzuki Arena po raz kolejny otwiera się na piłkarskie emocje z najwyższej półki. Żółto-czerwoni zagrają przy ulicy Ściegiennego z Wartą Poznań. Zapraszamy już dziś (15 sierpnia) o godzinie 19.00 na relację tekstową LIVE z tego wydarzenia dostępną na portalu CKsport.pl.
Kolejny tydzień, kolejna seria promocji dostępnych w sklepie Odżywki dla Sportowców. Przypominamy, że czytelnicy portalu CKsport.pl mogą skorzystać z dodatkowych kodów promocyjnych. Przy zakupach na tej stronie wystarczy wpisać kod: cksport22, by cieszyć się z rabatu sięgającego 10 procent!
Pod koniec roku w Katarze odbędą się długo wyczekiwane Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022. W tej edycji FIFA zmieniła swój standardowy kalendarz, organizując turniej w terminie od 21 listopada do 18 grudnia.
Osoby zainteresowane zakładami bukmacherskimi zdają sobie sprawę z tego, że najlepiej grać w internecie. Mamy mnóstwo legalnych firm i co najważniejsze, widać ogromną troskę o klientów. Najlepszym przykładem fakt, że proponowanie gry przez aplikację możemy określić normą. Nie musimy więc myśleć o tym, na jakiej stronie będzie najlepiej – po prostu ściągamy aplikację i sprawdzamy działanie. Tym samym nasze miejsce nie ma w zasadzie większego znaczenia – liczy się tylko połączenie z internetem, cz
Beniaminek z Kielc stoi przed kolejnym wyzwaniem w PKO BP Ekstraklasa. Korona w piątej kolejce ligowej zmierzy się z Wartą Poznań i wiele wskazuje na to, że zespół Leszka Ojrzyńskiego stoi w świetle faworyta tego spotkanie.
Korona Kielce rozegra swój piąty mecz w bieżącym sezonie PKO Ekstraklasy. Żółto-czerwoni podejmą na własnym boisku Wartę Poznań - informujemy, gdzie obejrzeć to spotkanie w telewizji.
Trzecie spotkanie w historii Korony Kielce z Wartą Poznań zostanie rozegrane w poniedziałek 14 sierpnia. Ostatni raz oba zespołu mierzyły się jeszcze w rozrywkach 1. ligi, 13 lat temu.
Rezerwy Korony Kielce zremisowały 1:1 w meczu 2. kolejki III ligi z ŁKS-em Łagów. Derby powiatu kieleckiego obfitowały w wiele emocji, a żółto-czerwoni nie dokończyli tego pojedynku w pełnym składzie po czerwonej kartce dla Marcelego Zapytowskiego.
Sebastian Krasny będzie sędzią spotkania Korony Kielce z Wartą Poznań. Arbiter z Krakowa prowadził jeden z największych blamażów żółto-czerwonych na własnym stadionie.
Orlęta Kielce zaliczyły świetne wejścia do Hummel IV Ligi. Beniaminek rozgrywek pokonał u siebie 2:1 trzecią siłę poprzedniego sezonu, GKS Nowiny, choć przegrywał w tym spotkaniu 0:1. - Oceniłbym naszą grę na piątkę z plusem - mówi trener gospodarzy, Tomasz Kołodziejczyk.
W ten weekend swoje rozgrywki zainaugurują juniorskie drużyny Korony Kielce. Zespoły juniora starszego i młodszego przystąpią do rywalizacji w CLJ.
Orlęta Kielce zainaugurują sezon Hummel IV Ligi w roli beniaminka rozgrywek. Kielecki klub wraca na 5. poziom rozgrywkowy po 8-letnim rozbracie. Kadra zespołu została wzmocniona i czeka na pierwszy domowy mecz.
Do meczu Korony Kielce z Wartą Poznań pozostały 3 dni, a na liczniku sprzedanych biletów już wybiła liczba osiem tysięcy. Zapowiada się bardzo dobry wynik.
Nie udało się zespołowi z Chorzowa przedłużyć serii zwycięstw do czterech. "Niebiescy” w końcówce spotkania wypuścili zwycięstwo z rąk i muszą zadowolić się jedynym punktem w meczu z Górnikiem Łęczna.
Wielkimi krokami zbliża się kolejny mecz Korony Kielce w Ekstraklasie. Po spotkaniach z bardziej uznanymi drużynami tym razem do Kielc przyjedzie teoretycznie słabszy rywal, jakim jest Warta Poznań. – Musimy podejść do tego meczu jak do dwóch poprzednich – mówi Oskar Sewerzyński.
Wirus grypy żołądkowej nawiedził szatnię Korony Kielce przed ostatnim meczem z Lechią Gdańsk. Jak wygląda sytuacja kadrowa na kilka dni przed starciem z Wartą Poznań?
- To gra o 6 punktów. Mega ważny mecz dla nas. Możesz mieć 1 punkt przewagi, albo 7, a to różnica - mówi przed starciem z Wartą Poznań Leszek Ojrzyński.
Orlęta Kielce wraz ze swoim partnerem 4 ECO ufundują voucher na Teneryfę. Konkurs będzie skierowany dla osób, które zakupią karnet na rundę jesienną Hummel IV Ligi, z udziałem beniaminka rozgrywek.
Już za tydzień w Hiszpanii wystartuje turniej towarzyski z udziałem Łomży Industrii Kielce. Pierwszym rywalem podopiecznych Tałanta Dujszebajewa będzie Helvetia Anaitasuna. – Nie możemy doczekać się tego, aby w końcu wyjść na boisko i pokazać to, co przerabiamy na treningach – mówi Paweł Paczkowski.
Rafał Mamla podpisał nowy kontrakt z Koroną Kielce. Golkiper parafował umowę do końca czerwca 2024 roku.
Blisko 2 tygodnie pracy za szczypiornistami Łomży Industria Kielce. Zawodnicy Talanta Dujshebaeva, jak ocenia sam szkoleniowiec, wkraczają w 4. mikrocykl. Pojawią się pierwsze mecze kontrolne.
Za zawodnikami Łomży Industria Kielce pierwsze tygodnie przygotowań do nowego sezonu. Bramkarze, razem z cała drużyną, trenują nad motoryką i aspektami fizycznymi. Były kapitan mistrza Polski, Andreas Wolff, odniósł się również do nowych przepisów, które weszły w życie piłki ręcznej 1 lipca.
- Ciężka praca przed zawodnikami. Sama nazwa "okres przygotowawczy", więc przygotowujemy ich do właściwych obciążeń - mówi fizjoterapeuta zespołu, Tomasz Mgłosiek po dwóch tygodniach treningów zespołu mistrza Polski. Specjalista wyjaśnia również jaka czeka przyszłość nowych zawodników kielczan, którzy dołączyli do drużyny latem.
Pierwsze tygodnie pracy w Kielcach za nowym nabytkiem mistrzów Polski, Nedimem Remilim. Francuz trenuje z drużyną, choć na dwój debiut, z uwagi na uraz kolana, będzie musiał poczekać. - Miałem pewne problemy, ale jest dobrze. Przywykliśmy do gry z bólem. To nic wielkiego - sam, jednak uspokaja.
Według informacji portalu weszlo.com, piłkarz Korony Kielce, Zvonimir Petrović, uda się na wypożyczenie do zespołu występującego w słoweńskiej ekstraklasie.
W środę 10 sierpnia odbędzie się prezentacja drużyny Orląt Kielce. Beniaminek Hummel IV Ligi już w najbliższy weekend rozpocznie zmagania na 5. szczeblu rozgrywek.
Już 4. seria gier PKO Ekstraklasy osiągnęła metę w nowym sezonie piłkarskiej elity. Z kursu zwycięstw nie zbacza Wisła Płock, dowodzona przez Pavola Stano. Na dnie tabeli nadal Lech Poznań.
Blisko 92 tysiące kibiców wybrało się na stadiony PKO Ekstraklasy w minionej serii gier.
Kapitalny start nowego sezonu notuje Ruch Chorzów. Podopieczni Jarosława Skrobacza po 4 kolejkach pozostają niepokonani i dzięki temu wskoczyli na szczyt ligowej tabeli.
8 sierpnia zawodniczki Suzuki Korona Handball zaczęły przygotowania do nowego sezonu na zapleczu PGNiG Superligi. Jak wyglądał pierwszy trening kielczanek w obiektywie?

Projekt i wykonanie: CK Media Group