Stworzyłeś świetną markę, jednak pożądane grono odbiorców do Ciebie nie dociera?

01-10-2021 10:25,
Materiał pozaredakcyjny

A może istniejesz na rynku od kilku lat, ale Twój biznes nadal pozostaje niewidoczny? Bez względu na to, z którą wersją się utożsamiasz, kluczem do sprawnego funkcjonowania biznesu jest wysoka świadomość marki. Jak ją budować i wzmacniać? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Nie od dziś wiadomo, że klienci chętniej sięgają po produkty i usługi marki, którą zna i ceni, a także która jest silnie zapisana w jego świadomości. Aby wywołać w kliencie takie poczucie, należy podjąć szereg działań, które stworzą odpowiedni wizerunek naszej firmy.

Świadomość marki polega na rozpoznaniu charakterystycznych dla niej cech i takie pokierowanie działań marketingowych aby stworzyć siatkę skojarzeń związanych z tą konkretną marką.

Czym jest e-branding?

Niczym innym jak kreowaniem pozytywnego wizerunku marki w intrenecie. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma działająca stacjonarnie prowadzi również działalność w sieci, buduje sklepy internetowe, a w szczególności dba o swoje profile społecznościowe. 

Podjęcie odpowiednich kroków pozwoli wybić się wśród konkurencji i podnieść wyniki finansowe firmy.

Można się zastanawiać, czy istnieje doskonały przepis na zbudowanie świadomości marki w internecie? Jednego konkretnego nie ma, jednak przygotowując kampanię e-brandingową warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą nam pomóc.

Najkorzystniejsze działania w sieci

Budowanie świadomości marki należy przede wszystkim zacząć od określenia grupy docelowej, do której będą skierowane działania. Bez wcześniejszego researchu działania marketingowe często są chaotyczne i nie osiągają oczekiwanych rezultatów.

Jakie działania zbudują świadomość marki? 

- Odpowiednia nazwa domeny 

Wybierając domenę należy zwrócić uwagę na to, aby kojarzyła się z firmą. Ciągle wielu przedsiębiorców przykłada do tego wyboru mała wagę. Nazwa nie może być długa, powinna być łatwa do zapamiętania.

- Dbanie o klienta

Budowanie marki to przede wszystkim relacja z klientem. Musi ona być idealna i tu bardzo dużą rolę odgrywa obsługa klienta, a szczególnie w sytuacjach trudnych, jak na przykład reklamacja czy zwrot towaru. Tu sprawdza się święte przysłowie handlowe „Klient ma zawsze racje”. Zawsze obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś aby ciebie traktowano.

- Wygląd strony i aktualizacja

Budując firmę w internecie musimy dbać o serwis internetowy. Informacje na nim zamieszczone powinny być ciekawe dla klienta, tak od strony merytorycznej jak i praktycznej, a co najważniejsze muszą być cały czas aktualizowane. Układ treści na stronie musi być funkcjonalny, tak aby klient nie miał problemu z odnalezieniem interesującego go towaru.

- Jakość oferowanych towarów lub usług

Oczywista oczywistość, ze na świadomość marki wpływ ma to co oferujemy, ale ważny jest także sposób w jaki przedstawimy swój produkt. Zachęcając klienta do zakupu nie należy naginać faktów i przedstawiać, że coś jest lepsze niż w rzeczywistości. Rozczarowany zakupem klient nigdy nie pozostanie wierny marce.

- Korzystanie z marketingu szeptanego

 E-branding to również marketing szeptany, oczywiście chodzi o prawidłowo przeprowadzone kampanie marketingu wirusowego. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” może w niektórych przypadkach przyciągnąć o wiele więcej potencjalnych klientów niż standardowa reklama. I niezależnie od tego, czy terenem naszych działań są Kielce, Skarżysko-Kamienna, Chęciny, bądź Morawica, działania marketingowe tego typu są pożądane. 

- Poznawanie opinii klientów

Badania marketingowe są ważne przed wdrożeniem działań marketingowych, ale i w ich trakcie, a także po zakończeniu. Pozwalają na zapoznanie się z opinią klientów, którzy określają swoje zadowolenie z produktu i oceniają całą kampanię. To z kolei pomaga przygotować kolejne działania oraz wdrożyć zmiany w ofercie produktowej.

- Widoczność w sieci

Im więcej informacji dociera do klienta tym lepiej. Pamiętać jednak trzeba, aby były to informacje wartościowe i wyróżniające firmę na tle konkurencji. 

Twitter, You Tube, Facebook , LinkedIn czy ostatnim czasem Tik Tok są świetnym miejscem do budowania świadomości marki, zwiększania zasięgu oraz pozyskiwania klientów. Wybór kanału społecznościowego uzależniony jest od charakteru biznesu. Warto więc skupić swoją aktywność na tym, który będzie dopasowany do osobowości, tonu komunikacji i publiczności marki.

- Relacje z użytkownikami

Dobrą praktyką w budowaniu i zwiększaniu świadomości marki jest monitorowanie wzmianek na jej temat w sieci, a przede wszystkim reagowanie na wpisy internautów, którzy mogą być lub już są Twoimi klientami.

Monitorując internet i reagując na pytania klientów, skargi, pochwały, czy prośby o pomoc zbudujesz relacje z odbiorcami. Poza tym Twoje odpowiedzi i reakcje na opinie internautów nie są anonimowe i widzą je również inni użytkownicy. To sprawia, że Twoja marka staje się dużo bardziej widoczna.

Doskonale wiemy, że budowanie świadomości marki w internecie jest ogromnie ważne, ale budowanie jej od podstaw nie jest sprawą łatwą. Nie każdy sobie z tym poradzi i nie każdy ma czas by osobiście zająć się tematem. Dlatego my w CK Media Group możemy Ci w tym pomóc. 

Zapraszamy także do kontaktu mailowego i telefonicznego. Działamy nie tylko na terenie województwa świętokrzyskiego! Ponadto, jeśli potrzebujesz działań w zakresie Social Media, CK Media Group także jest w stanie Ci pomóc! 

 

  

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

Choć mecze na poziomie Fortuny 1. Ligi będą rozgrywane zarówno we wtorek jak i środę, możemy przejść do podsumowania 21. kolejki. Mecze zaplanowane na środek tygodnia to rywalizacje zaległe z 17. i 18. kolejki. Warto więc nie przywiązywać się za bardzo do aktualnej tabeli, gdyż zaległe spotkania mogą nieco zamieszać, zwłaszcza w czubie tabeli.
Właśnie dobiegła końca 22. kolejka PKO BP Ekstraklasy. Rozegrano w niej kilka ciekawych spotkań. Całkiem interesujące są też wyniki frekwencji na stadionach. Nieźle wypadli kibice Korony Kielce, którzy wypełnili ponad 90 procent pojemności Suzuki Areny.
Sześć bramek w Kaliszu, hat-trick w Kołobrzegu oraz dwie czerwone karki na Podkarpaciu. Tak minęła pierwsza po zimowej przerwie kolejka 2. Ligi.
Za nami 22. kolejka PKO BP Ekstraklasy. Siedem na dziewięć meczów zakończyło się podziałem punktów.
W 22. kolejce Orlen Superligi Industria Kielce wygrał wyjazdowy mecz z Corotop Gwardią Opole 40:24. Podczas spotkania groźnej kontuzji doznał Szymon Sićko.
W 22. kolejce Orlen Superligi Industria Kielce wygrał wyjazdowy mecz z Corotop Gwardią Opole 40:24. – Była to bardzo dobra reakcja naszej drużyny po ostatnim przegranym meczu w Paryżu – powiedział po spotkaniu Krzysztof Lijewski, drugi trener mistrzów Polski.
W 22. kolejce Orlen Superligi, Industria Kielce wygrała wyjazdowy mecz z Corotop Gwardią Opole 40:24. Najwięcej bramek dla kielczan, dziesięć, zdobył Alex Dujszebajew.
Korona Kielce ósmy raz w swojej historii będzie grała w ćwierćfinale krajowego pucharu. Bilans dotychczasowych starć jest niekorzystny dla „żółto-czerwonych”.
Legia Warszawa od lipca 2019 roku nie potrafi wygrać na Suzuki Arenie. I ten stan nie uległ zmianie w niedzielę, kiedy to starcie między autsajderem ligi, a pretendentem do mistrzostwa kraju zakończyło się wynikiem 3:3. Kto tym razem był najlepszym piłkarzem Korony?
Koszykarze UJK Kielce odnieśli bardzo ważne zwycięstwo w drugiej lidze. W Rybniku wygrali z wyżej notowanym MKKS-em 105:98.
Wisła Sandomierz zwyciężyła w derbach regionu z rezerwami SMS-u. Pierwszy zespół przegrał z Jurandem Ciechanów.
W 22. kolejce Orlen Superligi Industria Kielce rozegra wyjazdowy mecz z Corotop Gwardią Opole. Będzie to pojedynek wicelidera tabeli z drużyną walczącą o prawo gry w fazie play-off.
Gorącym tematem w kieleckich, a także ogólnopolskich mediach, jest sprawa związana ze zmianami w Radzie Nadzorczej Korony Kielce. W czwartek z funkcji prezesa Rady zwolniony został Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland. Udzielił on komentarza w Lidze+Extra na antenie CANAL+.
Po dość ospałym początku i świetnej drugiej części spotkania, Korona Kielce zremisowała 3:3 z Legią Warszawa. Następne starcie ligowe żółto-czerwoni rozegrają za tydzień niedzielę, o godz. 15. Tego dnia kielczanie zmierzą się z Zagłębiem Lubin. Trener Kamil Kuzera nie będzie mógł skorzystać ze swojego czołowego piłkarza.
W 22. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała domowy mecz z Legią Warszawa 3:3. – Mecz w Zabrzu dał mi wprowadzenie i złapanie większej pewności siebie – powiedział po meczu Mariusz Fornalczyk, skrzydłowy „żółto-czerwonych".
Korona Kielce remisuje z Legią 3:3, a strzelcem gola na miarę jednego punktu był Adrian Dalmau, który wszedł do gry w drugiej połowie spotkania. – To świetne uczucie strzelić gola w takim momencie – przyznaje Hiszpan.
W 22. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała domowy mecz z Legią Warszawa 3:3. – Dzisiejszy punkt to nasze mentalne zwycięstwo. Pełni nadziei, wiary w siebie i odwagi jedziemy do Białegostoku – powiedział po meczu Kamil Kuzera, trener „żółto-czerwonych".
Legia Warszawa nie może być zadowolona z rezultatu końcowego konfrontacji na Suzuki Arenie. Stołeczny klub, mając Koronę w garści przy wyniki 2:0, wypuściła wygraną z rąk. To starcie zakończyło się wynikiem 3:3. Ostatnia wygrana warszawskiego klubu w Kielcach miała miejsce w lipcu 2019 roku.
W 22. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała domowy mecz z Legią Warszawa 3:3. Bramki dla „żółto-czerwonych” zdobywali Martin Remacle, Jewgienij Szykawka oraz Adrian Dalmau.
Na trybunie od strony Alei Legionów zawisły transparenty z hasłami podważającymi zmiany, które zaszły w ostatnich dniach w kieleckim klubie. Fani Korony podziękowali Piotrowi Dulnikowi za pracę oraz wyrazili wsparcie dla prezesa Łukasza Jabłońskiego.
Podczas zwołanego na niedzielne południe (25 lutego) briefingu prasowego głos zabrał nowy przewodniczący Rady Nadzorczej Korony Kielce. – Nie jestem marionetką. Moje doświadczenie w nadzorze właścicielskim daje mi odpowiednie kompetencje – powiedział Wojciech Chłopek.
Komplet publiczności na Suzuki Arenie zobaczy spotkanie żółto-czerwonych z Legią Warszawa. Początek meczu zaplanowany został na godzinę 17.30. Zapraszamy już dziś nie tylko na stadion przy ulicy Ściegiennego, ale również do śledzenia naszej relacji tekstowej NA ŻYWO!
Korona Kielce w niedzielne popołudnie chce sięgnąć po kolejne punkty PKO BP Ekstraklasy. Nie będzie łatwo, bo rywalem żółto-czerwonych jest stołeczna Legia. Zachęcamy do oglądania tego spotkania. Jeśli nie zdążyliście kupić biletów, mamy dla Was alternatywę w postaci transmisji telewizyjnych.
Nie był to udany wieczór w hali przy ulicy Krakowskiej w Kielcach. Szczypiornistki Suzuki Korony Handball przegrały przed własną publicznością z SPR Gdynia 27:38.
W 22. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce podejmie na własnym stadionie Legię Warszawa. Będzie to okazja na zdobycie cennych punktów oraz podziękowanie ważnej dla kieleckiego klubu osoby.
Już jutro, przy pełnym stadionie, Korona Kielce zmierzy się z wicemistrzem Polski, Legią Warszawa. Po słabszym spotkaniu w Zabrzu, jest spore pole do poprawy. Na pewno cieszy fakt, że do składu wróci Yoav Hofmaister, który jest dla kielczan kluczowym ogniwem i motorem napędowym.
Jak poinformowano w czwartkowe popołudnie, z rady nadzorczej Korony Kielce odwołany został Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland. Prawdopodobnie celem kieleckiej władzy stał się Łukasz Jabłoński, który według mediów na dniach ma przestać pełnić funkcję prezesa klubu. Wszystko to dzieje się w przeddzień spotkania z Legią Warszawa, które Koronę Kielce czeka już w niedzielę.
Koniec zimy to dobry czas na uzupełnienie wiosennej garderoby. Ciepłe i długie dni rozpoczną się już niebawem, jednak trzeba się do nich odpowiednio przygotować. Jednym z elementów garderoby, nad którym zastanawiamy się najdłużej, jest kurtka. Czy warto wybrać model sportowy?
Andreas Wolff został nominowany do nagrody najlepszego zawodnika 2023 roku w plebiscycie Światowej Federacji Piłki Ręcznej (IHF).
Niestety, ostatnie wydarzenia związane z roszadami w Radzie Nadzorczej spółki Korona S.A. nieco rozmydliły fakt, że już w niedzielę Korona Kielce zmierzy się na Suzuki Arenie z Legią Warszawa. Nie zmienia to jednak faktu, że ten mecz cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony kibiców. Do sprzedaży trafiły ostatnie wejściówki!

Copyright © 2024 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group