Stworzyłeś świetną markę, jednak pożądane grono odbiorców do Ciebie nie dociera?

01-10-2021 10:25,
Materiał pozaredakcyjny

A może istniejesz na rynku od kilku lat, ale Twój biznes nadal pozostaje niewidoczny? Bez względu na to, z którą wersją się utożsamiasz, kluczem do sprawnego funkcjonowania biznesu jest wysoka świadomość marki. Jak ją budować i wzmacniać? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Nie od dziś wiadomo, że klienci chętniej sięgają po produkty i usługi marki, którą zna i ceni, a także która jest silnie zapisana w jego świadomości. Aby wywołać w kliencie takie poczucie, należy podjąć szereg działań, które stworzą odpowiedni wizerunek naszej firmy.

Świadomość marki polega na rozpoznaniu charakterystycznych dla niej cech i takie pokierowanie działań marketingowych aby stworzyć siatkę skojarzeń związanych z tą konkretną marką.

Czym jest e-branding?

Niczym innym jak kreowaniem pozytywnego wizerunku marki w intrenecie. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma działająca stacjonarnie prowadzi również działalność w sieci, buduje sklepy internetowe, a w szczególności dba o swoje profile społecznościowe. 

Podjęcie odpowiednich kroków pozwoli wybić się wśród konkurencji i podnieść wyniki finansowe firmy.

Można się zastanawiać, czy istnieje doskonały przepis na zbudowanie świadomości marki w internecie? Jednego konkretnego nie ma, jednak przygotowując kampanię e-brandingową warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą nam pomóc.

Najkorzystniejsze działania w sieci

Budowanie świadomości marki należy przede wszystkim zacząć od określenia grupy docelowej, do której będą skierowane działania. Bez wcześniejszego researchu działania marketingowe często są chaotyczne i nie osiągają oczekiwanych rezultatów.

Jakie działania zbudują świadomość marki? 

- Odpowiednia nazwa domeny 

Wybierając domenę należy zwrócić uwagę na to, aby kojarzyła się z firmą. Ciągle wielu przedsiębiorców przykłada do tego wyboru mała wagę. Nazwa nie może być długa, powinna być łatwa do zapamiętania.

- Dbanie o klienta

Budowanie marki to przede wszystkim relacja z klientem. Musi ona być idealna i tu bardzo dużą rolę odgrywa obsługa klienta, a szczególnie w sytuacjach trudnych, jak na przykład reklamacja czy zwrot towaru. Tu sprawdza się święte przysłowie handlowe „Klient ma zawsze racje”. Zawsze obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś aby ciebie traktowano.

- Wygląd strony i aktualizacja

Budując firmę w internecie musimy dbać o serwis internetowy. Informacje na nim zamieszczone powinny być ciekawe dla klienta, tak od strony merytorycznej jak i praktycznej, a co najważniejsze muszą być cały czas aktualizowane. Układ treści na stronie musi być funkcjonalny, tak aby klient nie miał problemu z odnalezieniem interesującego go towaru.

- Jakość oferowanych towarów lub usług

Oczywista oczywistość, ze na świadomość marki wpływ ma to co oferujemy, ale ważny jest także sposób w jaki przedstawimy swój produkt. Zachęcając klienta do zakupu nie należy naginać faktów i przedstawiać, że coś jest lepsze niż w rzeczywistości. Rozczarowany zakupem klient nigdy nie pozostanie wierny marce.

- Korzystanie z marketingu szeptanego

 E-branding to również marketing szeptany, oczywiście chodzi o prawidłowo przeprowadzone kampanie marketingu wirusowego. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” może w niektórych przypadkach przyciągnąć o wiele więcej potencjalnych klientów niż standardowa reklama. I niezależnie od tego, czy terenem naszych działań są Kielce, Skarżysko-Kamienna, Chęciny, bądź Morawica, działania marketingowe tego typu są pożądane. 

- Poznawanie opinii klientów

Badania marketingowe są ważne przed wdrożeniem działań marketingowych, ale i w ich trakcie, a także po zakończeniu. Pozwalają na zapoznanie się z opinią klientów, którzy określają swoje zadowolenie z produktu i oceniają całą kampanię. To z kolei pomaga przygotować kolejne działania oraz wdrożyć zmiany w ofercie produktowej.

- Widoczność w sieci

Im więcej informacji dociera do klienta tym lepiej. Pamiętać jednak trzeba, aby były to informacje wartościowe i wyróżniające firmę na tle konkurencji. 

Twitter, You Tube, Facebook , LinkedIn czy ostatnim czasem Tik Tok są świetnym miejscem do budowania świadomości marki, zwiększania zasięgu oraz pozyskiwania klientów. Wybór kanału społecznościowego uzależniony jest od charakteru biznesu. Warto więc skupić swoją aktywność na tym, który będzie dopasowany do osobowości, tonu komunikacji i publiczności marki.

- Relacje z użytkownikami

Dobrą praktyką w budowaniu i zwiększaniu świadomości marki jest monitorowanie wzmianek na jej temat w sieci, a przede wszystkim reagowanie na wpisy internautów, którzy mogą być lub już są Twoimi klientami.

Monitorując internet i reagując na pytania klientów, skargi, pochwały, czy prośby o pomoc zbudujesz relacje z odbiorcami. Poza tym Twoje odpowiedzi i reakcje na opinie internautów nie są anonimowe i widzą je również inni użytkownicy. To sprawia, że Twoja marka staje się dużo bardziej widoczna.

Doskonale wiemy, że budowanie świadomości marki w internecie jest ogromnie ważne, ale budowanie jej od podstaw nie jest sprawą łatwą. Nie każdy sobie z tym poradzi i nie każdy ma czas by osobiście zająć się tematem. Dlatego my w CK Media Group możemy Ci w tym pomóc. 

Zapraszamy także do kontaktu mailowego i telefonicznego. Działamy nie tylko na terenie województwa świętokrzyskiego! Ponadto, jeśli potrzebujesz działań w zakresie Social Media, CK Media Group także jest w stanie Ci pomóc! 

 

  

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. – Lubię w sobie to, że zawsze daję z siebie wszystko co mogę i co potrafię – mówił po spotkaniu Danny Trejo, skrzydłowy „żółto-czerwonych”.
Korona Kielce pokonała w spotkaniu 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy Radomiaka Radom 4:0. – Od początku byliśmy zaangażowani i w naszej sytuacji takie zwycięstwo było bardzo potrzebne – powiedział Jewgienij Szykawka, napastnik kielczan.
W sobotę (20 kwietnia) 20-krotni mistrzowie Polski rozpoczną rywalizację z KGHM Chrobrym Głogów. Drużyna, która pierwsza wygra dwa spotkania awansuje do finału Orlen Superligi.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. Po ważnym zwycięstwie zadowolenia ze swoich podopiecznych nie krył Kamil Kuzera.
Korona Kielce zdeklasowała Radomiak Radom na Suzuki Arenie. Żółto-czerwoni wygrali w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy 4:0, a i ten wynik wydaje się najniższym wymiarem kary. – W naszej grze nie było pozytywów – podsumowuje szkoleniowiec gości.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. Bramki dla „żółto-czerwonych” zdobyli Luka Vušković (samobójcza), Danny Trejo oraz Jewgienij Szykawka (dublet).
Superliga sp. z o.o. i ZPRP podjęły decyzję o wprowadzeniu technologii wideoweryfikacji w meczach Orlen Superligi oraz Orlen Pucharu Polski. Arbitrzy będą mogli korzystać z systemu VR od półfinałów obu rozgrywek.
Niemiecki dziennik Bild poinformował o zainteresowaniu ze strony Magdeburga bramkarzem Industrii Kielce Andreasem Wolffem. Czy kluczowy zawodnik Mistrzów Polski może opuścić klub?
Korona Kielce przystępuje do 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w której zmierzy się z Radomiakiem Radom. Do rywalizacji dojdzie na kieleckiej Suzuki Arenie. O której rozpocznie się ten mecz i gdzie można go obejrzeć?
29. kolejka Ekstraklasy, w przypadku Korony Kielce, oznacza spotkanie z Radomiakiem Radom. Od lat zwaśnione ze sobą kluby dziś zagrają na Suzuki Arenie o trzy punkty. Dla żółto-czerwonych komplet "oczek" będzie kolejną życiodajną kroplówką w walce o utrzymanie. Zapraszamy do śledzenia relacji tekstowej NA ŻYWO, jaką zrealizujemy na CKsport.pl.
Piątkowy mecz z Radomiakiem Radom będzie bardzo ważnym spotkaniem w kontekście walki kielczan o utrzymanie. Przeanalizujmy więc czego możemy się spodziewać po drużynie prowadzonej przez Macieja Kędziorka.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. „Żółto-czerwonych” czeka jedna z najważniejszych batalii w sezonie.
Jarosław Przybył sędzią meczu 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w którym Korona Kielce zmierzy się z Radomiakiem Radom. Spotkanie na Suzuki Arenie będzie 24 konfrontacją „żółto-czerwonych” prowadzoną przez tego arbitra.
Na rynku dostępne są różne rodzaje lotek do badmintona, niektóre kosztują kilkanaście złotych za opakowanie, inne kilkaset. Skąd tak duże różnice? Czy warto wydawać po kilkadziesiąt złotych na jedną lotkę, jeśli za tyle można mieć opakowanie?
Już w najbliższy piątek Korona Kielce zmierzy się na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. Na konferencji prasowej przed spotkaniem poruszony został interesujący wielu temat kontuzji oraz przygotowania fizycznego zespołu.
Dylan Nahi przedłużył umowę z Industrią Kielce! „Żółto-biało-niebieski” klub prolongował kontrakt ze skrzydłowym do 2028 roku.
Wiosenne przesilenie to okres, który często wiąże się z uczuciem zmęczenia, apatii oraz obniżeniem nastroju. Są one w dużej mierze spowodowane wydłużeniem dnia i wzrostem temperatury, który przekłada się na zmiany hormonalne. Można jednak im zapobiec. Wystarczy zadbać o odpowiednie nawyki żywieniowe i suplementację. Tylko, które witaminy i suplementy będą dobrym wyborem na wiosenne przesilenie?
Rozdmuchane i przeskalowane – tak w największym skrócie można podsumować oskarżenia, jakie padły pod adresem Benoita Kounkouda na początku roku. Szczypiornista był podejrzewany o próbę gwałtu na 20-latce, co jednak nie znalazło potwierdzenia w faktach.
Od czwartku do soboty Kielce ponownie staną się bilardową stolicą Polski. W dniach 18-20 kwietnia w Galerii Echo dobędzie się 2 zjazd tegoroczny zjazd Bilardowej Ekstraklasy.
Industria Kielce w półfinale Orlen Superligi zagra z KGHM Chrobrym Głogów.
Ciągnący się od miesięcy uraz Mateusza Czyżyckiego nie ustępuje. W środę trener Kamil Kuzera poinformował, że 26-latka w tym sezonie na murawie już nie zobaczymy. Wszystko wskazuje na to, że gracza Korony Kielce czeka zabieg.
Korona Kielce w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. – Ambicją, wolą walki i zaangażowaniem musimy wygrać mecz z Radomiakiem – powiedział przed spotkaniem Bartosz Kwiecień, obrońca „żółto-czerwonych”.
To już końcówka biletów dostępnych na mecz Magdeburg - Industria Kielce. Klub pozyskał dodatkową i zarazem ostatnią pulę wlotek na to starcie.
Jak przekazał prezes Cracovii, Mateusz Dróżdż, Puszcza Niepołomice tylko do końca obecnego roku będzie mogła korzystać z obiektu w Krakowie. – Gdyby nie pracownicy Cracovii, to Puszcza nie byłaby w stanie zorganizować meczu. Chcemy im pomóc, ale nasz stadion to nasz dom - mówi prezes krakowskiego klubu.
Zajmująca miejsce spadkowe Korona Kielce zmierzy się w piątek na Suzuki Arenie z Radomiakiem Radom. – Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że mieliśmy inne oczekiwania. Miało to inaczej wyglądać, chcieliśmy czegoś innego – mówi podczas konferencji trener Kamil Kuzera.
Korona Kielce w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. O kwestiach kadrowych przed tym ważnym pojedynkiem szerzej opowiedział Kamil Kuzera, trener „żółto-czerwonych”.
Rozlosowano grupy turnieju olimpijskiego szczypiornistów. Do walki o medale może stanąć nawet ośmiu graczy Industrii Kielce.
Polonia Kielce zakontraktowała zawodnika z Iranu. Jest nim Mohamad Ali Rouintanesfahani, a więc były reprezentant swojego kraju.
Kolejna kolejka PKO BP Ekstraklasy upłynęła pod znakiem wielu rozczarowań. Jednymi z rozczarowanych mogli być kibice Korony Kielce, a także kilku drużyn walczących o Mistrzostwo Polski. Rozczarowani nie mogą być też statystycy, gdyż ponownie pod względem frekwencyjnym było nieźle.
Korona Kielce wypełniła limit rozegrania 3 000 minut przez młodzieżowców w trwającym sezonie. „Żółto-czerwoni” mają również szansę na nagrodę z Pro Junior System.

Copyright © 2024 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group