Stworzyłeś świetną markę, jednak pożądane grono odbiorców do Ciebie nie dociera?

01-10-2021 10:25,
Materiał pozaredakcyjny

A może istniejesz na rynku od kilku lat, ale Twój biznes nadal pozostaje niewidoczny? Bez względu na to, z którą wersją się utożsamiasz, kluczem do sprawnego funkcjonowania biznesu jest wysoka świadomość marki. Jak ją budować i wzmacniać? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Nie od dziś wiadomo, że klienci chętniej sięgają po produkty i usługi marki, którą zna i ceni, a także która jest silnie zapisana w jego świadomości. Aby wywołać w kliencie takie poczucie, należy podjąć szereg działań, które stworzą odpowiedni wizerunek naszej firmy.

Świadomość marki polega na rozpoznaniu charakterystycznych dla niej cech i takie pokierowanie działań marketingowych aby stworzyć siatkę skojarzeń związanych z tą konkretną marką.

Czym jest e-branding?

Niczym innym jak kreowaniem pozytywnego wizerunku marki w intrenecie. W dzisiejszych czasach praktycznie każda firma działająca stacjonarnie prowadzi również działalność w sieci, buduje sklepy internetowe, a w szczególności dba o swoje profile społecznościowe. 

Podjęcie odpowiednich kroków pozwoli wybić się wśród konkurencji i podnieść wyniki finansowe firmy.

Można się zastanawiać, czy istnieje doskonały przepis na zbudowanie świadomości marki w internecie? Jednego konkretnego nie ma, jednak przygotowując kampanię e-brandingową warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą nam pomóc.

Najkorzystniejsze działania w sieci

Budowanie świadomości marki należy przede wszystkim zacząć od określenia grupy docelowej, do której będą skierowane działania. Bez wcześniejszego researchu działania marketingowe często są chaotyczne i nie osiągają oczekiwanych rezultatów.

Jakie działania zbudują świadomość marki? 

- Odpowiednia nazwa domeny 

Wybierając domenę należy zwrócić uwagę na to, aby kojarzyła się z firmą. Ciągle wielu przedsiębiorców przykłada do tego wyboru mała wagę. Nazwa nie może być długa, powinna być łatwa do zapamiętania.

- Dbanie o klienta

Budowanie marki to przede wszystkim relacja z klientem. Musi ona być idealna i tu bardzo dużą rolę odgrywa obsługa klienta, a szczególnie w sytuacjach trudnych, jak na przykład reklamacja czy zwrot towaru. Tu sprawdza się święte przysłowie handlowe „Klient ma zawsze racje”. Zawsze obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś aby ciebie traktowano.

- Wygląd strony i aktualizacja

Budując firmę w internecie musimy dbać o serwis internetowy. Informacje na nim zamieszczone powinny być ciekawe dla klienta, tak od strony merytorycznej jak i praktycznej, a co najważniejsze muszą być cały czas aktualizowane. Układ treści na stronie musi być funkcjonalny, tak aby klient nie miał problemu z odnalezieniem interesującego go towaru.

- Jakość oferowanych towarów lub usług

Oczywista oczywistość, ze na świadomość marki wpływ ma to co oferujemy, ale ważny jest także sposób w jaki przedstawimy swój produkt. Zachęcając klienta do zakupu nie należy naginać faktów i przedstawiać, że coś jest lepsze niż w rzeczywistości. Rozczarowany zakupem klient nigdy nie pozostanie wierny marce.

- Korzystanie z marketingu szeptanego

 E-branding to również marketing szeptany, oczywiście chodzi o prawidłowo przeprowadzone kampanie marketingu wirusowego. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” może w niektórych przypadkach przyciągnąć o wiele więcej potencjalnych klientów niż standardowa reklama. I niezależnie od tego, czy terenem naszych działań są Kielce, Skarżysko-Kamienna, Chęciny, bądź Morawica, działania marketingowe tego typu są pożądane. 

- Poznawanie opinii klientów

Badania marketingowe są ważne przed wdrożeniem działań marketingowych, ale i w ich trakcie, a także po zakończeniu. Pozwalają na zapoznanie się z opinią klientów, którzy określają swoje zadowolenie z produktu i oceniają całą kampanię. To z kolei pomaga przygotować kolejne działania oraz wdrożyć zmiany w ofercie produktowej.

- Widoczność w sieci

Im więcej informacji dociera do klienta tym lepiej. Pamiętać jednak trzeba, aby były to informacje wartościowe i wyróżniające firmę na tle konkurencji. 

Twitter, You Tube, Facebook , LinkedIn czy ostatnim czasem Tik Tok są świetnym miejscem do budowania świadomości marki, zwiększania zasięgu oraz pozyskiwania klientów. Wybór kanału społecznościowego uzależniony jest od charakteru biznesu. Warto więc skupić swoją aktywność na tym, który będzie dopasowany do osobowości, tonu komunikacji i publiczności marki.

- Relacje z użytkownikami

Dobrą praktyką w budowaniu i zwiększaniu świadomości marki jest monitorowanie wzmianek na jej temat w sieci, a przede wszystkim reagowanie na wpisy internautów, którzy mogą być lub już są Twoimi klientami.

Monitorując internet i reagując na pytania klientów, skargi, pochwały, czy prośby o pomoc zbudujesz relacje z odbiorcami. Poza tym Twoje odpowiedzi i reakcje na opinie internautów nie są anonimowe i widzą je również inni użytkownicy. To sprawia, że Twoja marka staje się dużo bardziej widoczna.

Doskonale wiemy, że budowanie świadomości marki w internecie jest ogromnie ważne, ale budowanie jej od podstaw nie jest sprawą łatwą. Nie każdy sobie z tym poradzi i nie każdy ma czas by osobiście zająć się tematem. Dlatego my w CK Media Group możemy Ci w tym pomóc. 

Zapraszamy także do kontaktu mailowego i telefonicznego. Działamy nie tylko na terenie województwa świętokrzyskiego! Ponadto, jeśli potrzebujesz działań w zakresie Social Media, CK Media Group także jest w stanie Ci pomóc! 

 

  

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

Dwa znaczące przełamania i dwa superhity, tak upłynęła 25. kolejka PKO BP Ekstraklasy.
Łącznie 92 833 widzów obejrzało z wysokości trybun spotkania 25. kolejki PKO BP Ekstraklasy.
Siedmiu zawodników Industrii Kielce w ostatnich dniach brało udział w zgrupowaniu reprezentacji narodowych. Jak sobie poradzili?
W czwartym meczu eliminacji Mistrzostw Europy 2026 szczypiornistów Polacy przegrali na wyjeździe z Portugalią 27:33. Zawodnik Industrii Kielce Michał Olejniczak rzucił cztery bramki.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. – Trener Zieliński jako doświadczony trener bodźcuje nas, żebyśmy nie byli najedzeni i cały czas mieli głód punktowania – powiedział po spotkaniu Miłosz Trojak, obrońca „żółto-czerwonych”.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. – Skupiamy się na dalszym budowaniu tej serii i cieszymy się, że dziś ona nie została przerwana – powiedział po spotkaniu Dawid Błanik, pomocnik „żółto-czerwonych”.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. Zawodu utratą prowadzenia w ostatnich minutach nie krył szkoleniowiec gospodarzy.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. – Chcieliśmy wygrać, ale mecz ułożył się inaczej – powiedział po spotkaniu Jacek Zieliński, szkoleniowiec „żółto-czerwonych”.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. Który z podopiecznych Jacka Zielińskiego był najlepszy w tej potyczce? Możecie to ocenić!
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zremisowała na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin 1:1. Bramki zdobyli Kajetan Szmyt dla gospodarzy oraz Miłosz Trojak dla gości.
Dwa bardzo dobre wyniki oraz dwa remisy to bilans świętokrzyskich ekip w 21. kolejce Betclic III ligi. Rezerwy Korony Kielce zdemolowały Wisłę Kraków!
Koszykarze kieleckiego UJK w meczu 28. kolejki drugiej ligi przegrali z AZS AWF Mickiewicz Romus Katowice 51:106. Najskuteczniejszym zawodnikiem „akademików” był Jakub Lewandowski, który zdobył 10 punktów.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin. Starcie „żółto-czerwonych” przeciwko drużynie Leszka Ojrzyńskiego będziecie mogli śledzić w relacji NA ŻYWO.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin. Oczywiście transmisja ze starcia „żółto-czerwonych” przeciwko ekipie Leszka Ojrzyńskiego będzie dostępna w telewizji, a także w internecie.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin. „Żółto-czerwonych”, którzy coraz pewniej zmierzają w kierunku utrzymania, postara się zatrzymać… ich były trener.
Przed nami drugi z czterech turniejów cyklu Best of the East. Po zawodach w Rumunii przyszedł czas na czeską Pragę, gdzie o medale powalczy niemal 90 zawodniczek i zawodników. Wydarzenie odbędzie się w Lucky Ball Club.
Ponad 650 młodych zawodniczek oraz zawodników, kilkadziesiąt szkół z całego regionu wzięło udział w pierwszym tygodniu zmagań wiosennej edycji Małej Ligi Piłki Ręcznej.
Korona Kielce przygotowała promocję przy okazji meczu z Radomiakiem Radom. Kibice swoją obecnością na „Świętej Wojnie” mogą znacznie obniżyć ceny wejściówek na kolejną potyczkę!
Zawodnik rezerw Korony Kielce Victor Lace został powołany na marcowe mecze reprezentacji Łotwy do lat 19.
Piłkarz Korony Kielce Hubert Zwoźny został powołany do kadry U-20 na spotkania Elite League. Jest to pierwsze tego typu wyróżnienie w karierze 21-latka!
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin. – Wiadomo, że trener może wnieść jakąś nową filozofię, ale myślę, że będziemy przygotowani na wszystkie możliwości – powiedział przed spotkaniem Miłosz Strzeboński, pomocnik „żółto-czerwonych”.
W 25. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin. – Zagłębie będzie z pewnością mocno zmotywowane raz przyjściem nowego trenera, a dwa sytuacją w tabeli, która ich do tego zmusza – powiedział przed spotkaniem Jacek Zieliński, szkoleniowiec „żółto-czerwonych”.
Piłkarze Korony Kielce poznali termin domowego meczu z Widzewem Łódź.
Piłkarze Korony Kielce Mariusz Fornalczyk oraz Bartłomiej Smolarczyk zostali powołani do kadry U-21 na towarzyskie spotkania z Danią oraz Ukrainą.
W trzecim meczu eliminacji Mistrzostw Europy 2026 szczypiornistów Polacy zremisowali z Portugalią 36:36. Zawodnik Industrii Kielce Michał Olejniczak rzucił dziewięć bramek i był najskuteczniejszym graczem w całym spotkaniu.
Orlen Wisła Płock, Industria Kielce, Handball Stal Mielec i Azoty Puławy zagrają w kwietniowym turnieju Final4 ORLEN Pucharu Polski Mężczyzn 2025. Dziś (13 marca) poznaliśmy pary półfinałowe.
Przed Koroną Kielce kolejny mecz z drużyną walczącą o utrzymanie. Jakim przeciwnikiem jest KGHM Zagłębie Lubin, które zajmuje miejsce tuż nad strefą spadkową?
Leszek Ojrzyński został wybrany nowym trenerem KGHM Zagłębia Lubin. Doświadczony szkoleniowiec zadebiutuje w starciu ze swoim byłym klubem.
Poznaliśmy sędziego głównego spotkania 25. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w którym Korona Kielce zagra na wyjeździe z KGHM Zagłębiem Lubin.
Akademia Piłkarska DAP Kielce, jeden z wiodących ośrodków szkolenia młodych talentów w regionie, ogłasza przełomową współpracę z firmą ZPUE, liderem w produkcji nowoczesnych rozwiązań dla branży elektroenergetycznej. To strategiczne partnerstwo stanowi kamień milowy zarówno dla rozwoju akademii, jak i dla młodych sportowców, którym otwiera się droga do jeszcze lepszych warunków treningowych oraz nowych możliwości rozwoju.

Copyright © 2025 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group