Suzuki dalej jedzie z Koroną. "Dalsza egzystencja w pierwszej lidze mija się z celem"

29-07-2021 18:37,
Mateusz Kaleta

Główny sponsor Korony Kielce, firma Suzuki Motor Poland, zostaje z klubem na kolejny sezon. Umowa sponsorska klubu piłkarskiego i japońskiego koncernu motoryzacyjnego została przedłużona o rok. Również przez kolejny rok stadion przy Ściegiennego 8 będzie nosił nazwę "Suzuki Arena".

Będzie to już czwarty sezon, w którym żółto-czerwoni będą wspierani przez producenta aut.

Prezes Suzuki Motor Poland, Piotr Dulnik, był gościem przedsezonowej konferencji prasowej, na której tak wypowiedział się o współpracy firmy z klubem:

- Poprzednie lata to był trudny czas z punktu widzenia sponsora. Jako klub zanotowaliśmy spadek z ekstraklasy, a teraz egzystujemy w pierwszej lidze. Procentowy udział Suzuki w budżecie klubu przekracza 30%. To kilka milionów złotych rocznie i kilkanaście w sumie zainwestowanych już przez nas w Koronę bez żadnego zwrotu tej inwestycji w postaci ekwiwalentu marketingowego. Ten zwrot jest niewielki, a dotarcie do odbiorców w pierwszej lidze jest trudne. Na razie te proprocje są dla nas negatywne, ale zdajemy sobie sprawę, że w Fortuna 1. Lidze sponsorzy są bardzo ważni. Jeśli chcemy awansować, to środki pieniężne muszą być na bardzo wysokim poziomie - powiedział szef polskiego oddziału japońskiej firmy, który jest także prezesem Rady Nadzorczej Korony Kielce.

Piotr Dulnik poddał także w zastanowienie dalszy sponsoring kieleckiego klubu w przypadku, jeśli ten nie wywalczy w tym sezonie awansu do PKO Ekstraklasy. - Dalsza egzystencja w pierwszej lidze z punktu widzenia sponsora mija się z celem. Jeśli nie awansujemy, będziemy musieli usiąść i porozmawiać o tym, co dalej - podkreślił.

Suzuki Motor Poland jest Sponsorem Głównym Korony Kielce od 2018 roku. W ramach przedłużonej umowy logo Suzuki dalej będzie widnieć w centralnym miejscu na koszulkach oraz w najważniejszych miejscach reklamowych na stadionie. Na podstawie odrębnej umowy o współpracy sponsorskiej japońska marka prezentuje się w nazwie stadionu.

fot: Mateusz Kaleta

Projekt i wykonanie: CK Media Group