Tyle zarobiły kluby Ekstraklasy. Korona dopiero na dwunastym miejscu
Legia Warszawa po raz ósmy z rzędu zajęła pierwsze miejsce w raporcie "Piłkarska Liga Finansowa" firmy Deloitte. Zestawienie to przedstawia przychody klubów Ekstraklasy za 2018 rok. Korona Kielce zanotowała wzrost przychodów w porównaniu do poprzedniego roku i uplasowała się na 12. pozycji.
Przychód Korony wyniósł 19 milionów 910 tysięcy złotych i był o około milion większy w porównaniu z poprzednim zestawieniem. Nie wpłynęło to jednak na pozycję kielczan w rankingu, którzy zachowali swoją 12. lokatę. Za plecami żółto-czerwonych uplasowały się cztery kluby: Arka Gdynia, Wisła Płock, Miedź Legnica i Zagłębie Sosnowiec.
REKLAMA
Raport został sporządzony w oparciu o przychody pochodzące z trzech źródeł: z dnia meczowego (w tym sprzedaż biletów), praw do transmisji (w tym premie za grę w europejskich pucharach) oraz komercyjne (m. in. sponsoring, sprzedaż gadżetów). Nie uwzględniono natomiast wpływów z transferów.
Łączne przychody wszystkich zespołów grających w Ekstraklasie wyniosły w 2018 roku blisko 528 mln zł, czyli o 22 mln zł mniej niż w roku 2017. Przyczyną tego faktu jest brak jakichkolwiek premii dla polskich klubów od UEFA za grę w europejskich pucharach.
Najlepszy wynik zanotowała Legia Warszawa, która w 2018 roku zarobiła 100,20 mln złotych. Mimo wszystko jest to wynik o 38,1 mln niższy od poprzedniego roku. Drugie miejsce zajął Lech - 57,14 mln zł (8,7 mln mniej niż w roku ubiegłym), a trzecia jest Lechia Gdańsk z dorobkiem 48,34 mln zł. Gdański klub zanotował wzrost przychodów o 8,4 mln zł.
Przychody klubów LOTTO Ekstraklasy za rok 2018:
1. Legia Warszawa - 100,20 mln zł
2. Lech Poznań - 57,14 mln zł
3. Lechia Gdańsk - 48,34 mln zł
4. Jagiellonia Białystok - 36,08 mln zł
5. KGHM Zagłębie Lubin - 35,99 mln zł
6. Górnik Zabrze - 31,75 mln zł
7. Cracovia - 31,29 mln zł
8. Śląsk Wrocław - 30,62 mln zł
9. Wisła Kraków - 26,53 mln zł
10. Pogoń Szczecin - 26,27 mln zł
11. Piast Gliwice - 24,92 mln zł
12. Korona Kielce - 19,91 mln zł
13. Arka Gdynia - 19,27 mln zł
14. Wisła Płock - 16,53 mln zł
15. Miedź Legnica - 12,56 mln zł
16. Zagłębie Sosnowiec - 10,56 mln zł
fot: Grzegorz Ksel
Wasze komentarze
Zawodzi głównie marketing nie sprzedaje swojego towaru a tym samym nie pozyskuje sponsorów i reklamodawców.
Ktoś rozlicz ich za sprzedaż, oni mają jakieś plany sprzedażowe, czy tylko śniadania organizują.
Nawet najlepszy marketing nie zdziała wiele gdy na boisku będzie taka padaka. Dla przykładu 2:6 i komentarze, że w sumie to faktycznie był dobry mecz, jest trudne do zmonetyzowania.
Swoją drogą z TV wpadło 20 mln, miasto dorzuci 2,5mln (chyba, że muszą więcej przez podniesienie kapitału) - ciekawe jaki będzie budżet na przyszły sezon i ile właściciel dorzuci...