REKLAMA

Suzuki sfinansuje transfery Korony. I wejdzie w nazwę stadionu

11-09-2018 15:16,
Z Warszawy - Mateusz Kaleta

Rozszerza się współpraca Korony Kielce oraz Suzuki Motor Poland. Przedstawiciele klubu oraz japońskiego koncernu przedstawili szczegóły współpracy na specjalnie zwołanej konferencji prasowej na warszawskim Wilanowie. Jesienią zmieni się nazwa stadionu, na którym swoje domowe mecze rozgrywa Korona. Dotychczasowa Kolporter Arena zostanie zastąpiona Suzuki Areną. Ponadto, japońska firma ma współfinansować transfery nowych zawodników kieleckiego klubu.

W Warszawie zgromadzili się wszystkie najważniejsze twarze kieleckiego klubu. Byli prezesi Krzysztof Zając oraz Marek Paprocki, trener Gino Lettieri, a także Rada Drużyny w osobach Bartosza Rymaniaka, Adnana Kovacevicia i Jakuba Żubrowskiego. Nie zabrakło także twarzy Suzuki Motor Poland – prezesa firmy, Piotra Dulnika. Całą uroczystość poprowadził znany dziennikarz Michał Pol.

REKLAMA

Korona oraz Suzuki przedstawiły szczegóły współpracy. Pierwsza umowa, między stronami została podpisana w styczniu. Przed obecnym sezonem porozumienie weszło na nowy poziom. – Suzuki Motor Poland zostało głównym sponsorem klubu, a logo firmy trafiło nie tylko na kielecki stadion, ale również na przód żółto-czerwonych tryktów. Dziś obie strony zrobiły koleny krok naprzód.

Zaczęliśmy - jak na nasze możliwości – skromnie – mówił prezes Suzuki, Piotr Dulnik. - Ale od razu poinformowaliśmy, że nie zakładamy krótkotrwałej współpracy. To, że byliśmy z tyłu, szybko się zmieniło. Podpisaliśmy nową umowę, która przewiduje długoletnie wsparcie dla klubu. To nie są budżety w setkach tysięcy, ale w milionach. Dostarczamy flotę samochodów - jest ich ok. 20. To koszt ok. milion sześset złotych.

Mamy zamiar odpalić dwa specjalne projekty w skali ekstraklasy. Z prezesem rozmwiamy bardzo często i w tych rozmowach pojawiły się nam dwie koncepcje, w ramach których się porozumieilśmy. Po pierwsze - jesteśmy sponsorem. Teraz przed nami nowe zadanie - będziemy chcieli dostarczać Koronie środki na pozyskiwanie zawodników dobrze rokujących. Pojawia się temat, dana kwota - spotykamy się i rozmawiamy – wyjaśnia Piotr Dulnik.

Drugim nowym aspektem w zakresie współpracy jest zmiana nazwy stadionu kielekiego klubu. Obiekt Korony będzie nazywany Suzuki Areną. - Od dzisiaj siadamy i rozmawiamy w tej kwestii - dodaje prezes Korony.

Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy konkretnie nastąpi przemianowanie nazwy obiektu przy ulicy Ściegiennego. Przed Koroną, Suzuki oraz Kolporterem będą toczyć się rozmowy, które - jak zapewnia prezes Zając - będą trwały jeszcze kilka tygodni. - Pracujemy nad tym, bo chcemy godnie pożegnać się z firmą Kolporter, która przez wiele lat była godnym sponsorem naszego klubu. Współpracuje się z nimi dobrze. Pomysł na zmianę nazwy stadionu zaakceptowała i Korona i Suzuki. Zmiana nastąpi w ciągu dwóch miesięcy - zdradza Zając.

Prezes Korony jest zadowolony z rozszerzenia zakresu sponsoringu. - Nasza współpraca z Suzuki układa się od początku bardzo dobrze. Spodobało mi się, że firma chce być z nami nie tylko, gdy będzie się nam wiodło, ale także wtedy, gdy będzie nam szło gorzej i będziemy potrzebowali silnego wsparcia sponsora. Do tej pory nie potrzebowaliśmy tego wsparcia, bo drużyna Lettieriego obroniła się sama sportowo. Ale w sporcie nigdy nie wiadomo. Dzisiaj jest super, jutro może być gorzej. Nigdy nie da się przewidzieć jaki wynik padnie, czy jakie miejsce się zajmie – wyjaśna Krzysztof Zając.

Firma Suzuki to nasz partner, który nie tylko jest zainteresowany pierwszą drużyną. Mamy II drużynę, zespół juniorów, który jest na drugim miejscu CLJ. Mamy zespół juniorów młodszych, która też gra w czołówce, a takze grupę 700 dzieci, które są pod Korona S.A. Wspólnie z Suzuki chcemy zapewnić, aby te dzieci i młodzież w dobrej atmosferze organizacyjnej i finansowej współpracowały. Chcemy, aby nasz produkt flagowy - jakim jest pierwsza drużyna - był jak najlepszy – dodaje sternik Korony.

Na jakim pułapie finansowym Suzuki zamierza dokładać się do pozyskana nowych zawodników? - Nie ma pułapów. Będziemy analizowali każdego zawodnika i każdą propozycję. Jesteśmy świadomi, że czasami wartościowi zawodnicy nie trafiają do klubu, bo nie pozwalają na to finanse. Chcemy to zmienić - mówi Piotr Dulnik.

I zapewnia: - Nie mamy żadej presji. Wyższe miejsce w tabeli równa się wyższa oglądalność. Czysty biznes. Oprócz czysto ludzkiej satysfakcji, myślimy o pieniądzach. Puchary na pewno to gwarantują, ale wierzymy w tę drużynę i profesjonalizm pracujących w niej ludzi.

Zobacz więcej w zapisie naszej relacji NA ŻYWO

 

REKLAMA

Wasze komentarze

Misiek2018-09-11 15:31:09
Już nie scyzoryki a samurajowie !!!
Misiek2018-09-11 15:36:39
Wreszcie! Od dawna dziwiłem się dlaczego nie korzystamy z dobrych wzorców. Już parę lat temu mówiło się o drużynach, które nie mogąc znaleźć możnych inwestorów szukają sponsorów danego kontraktu. Na takiej zasadzie do Pogoni przyszedł chyba niegdyś Robak... Oby wypaliło, i ktoś ciekawy do nas trafił :)
fred2018-09-11 15:39:32
nie zapomnijcie poprawic tego loga na koszulkach
Halyna2018-09-11 15:41:27
I gitara
Janek2018-09-11 15:42:00
No i brawo! Oby ku lepszej Koronie!
Janusz Internetu2018-09-11 15:42:31
SUZUKI ARENA TROCHĘ TO DZIWNIE BĘDZIE WYGLĄDAŁO NA STADIONIE ALE JEŚLI MAJA POMOC KORONIE TO CZEMU NIE
Mks2018-09-11 15:42:51
Świetną wiadomość. Mam nadzieję że pójdzie za tym dobry wynik sportowy. Tylko czy Pan Burdenski w ogóle to coś jeszcze jako właściciel większościowy płaci i zajmuje się tym klubem? Dziwna sytuacja że nie ma go na co by nie mówić bardzo ważnym wydarzeniu. Mimo wszystko liczę na dobra współpracę i coraz lepszy poziom sportowy
Carpenter2018-09-11 16:01:24
Wróciłem z wakacji a tu takie wspaniałe newsy !!!
Dla mnie bomba !!!
Gratuluje i życzę udanej współpracy .
Ps. Co by chłopcy teraz tak cisnęli do przodu jak silniki Suzuki .
Nono2018-09-11 16:02:06
Suzuki stadion a nie arena tu nie Niemcy by była arena.
Lukas2018-09-11 16:03:02
Brawo! Mam nadzieję, ze z takim wsparciem niw będziemy sie juz bić tylko o utrzymanie czy odpuszczać mecze w grupie mistrzowskiej!
kibic2018-09-11 16:10:59
Pasuje, więcej takich wiadomości.
kris2018-09-11 16:48:48
super moze za rok dwa beda wrescie puchary
Bogusław2018-09-11 17:38:25
Thumbs up
Trzeba to napisać..!2018-09-11 17:46:28
Spojrzeć z boku.. Gdyby nie Lubawski nie mielibyśmy Korony w Ekstraklasie..bo ilu było przeciwników aby przez lata nie wspierał on Korony z budzetu miasta? Dzieki jemu wytrwałości Korona jest teraz gdzie jest.. i nie ma co z tym co dyskutować..
Jamci to jam2018-09-11 18:15:19
W japonii dowiedzieli sie ze kupilem Inazumke i od razu sie ruszyli
Ryś2018-09-11 18:19:00
Jak pokazały przygody (skądinąd zacne) z KORUPTEREM - CEL (kasa) uświęca środki! Nie podniecam się specjalnie ale cieszy mnię bardzo, że światowa korporacja wchodzi do kieleckiego kurwidołka.
Mam nadzieję,że KLUB potrafił będzie wykorzystać możliwości tej współpracy! A i SPONSOR też dupy nie wypnie po 3 przegranych meczach Korony!
Czy potencjał jest.....?
Chyba NIE! Polska to nie TARGET tej korporacji, a Kielce to raczej mieścina która wypadła sroce z pod ogona niż...Mediolan , Lion, Amsterdam czy Barcelona!
Na ZWIĘKSZONĄ sprzedaż ich aut w Niemczech, Austrii, Szwajcarii przez KORONĘ też bym raczej nie liczył!

Chcę się jednak MYLIĆ!!!
Jarek2018-09-11 19:05:50
A ja mysle ze ida dobre czasy dla Korony.
kibic2018-09-11 19:17:02
Reklama zadziałała jako fan Korony kupiłem chyba podprogowo miesiąc temu nowe Suzuki ale jest super! :) Fajnie że współpraca się układa.
Ckkd2018-09-11 20:28:07
Zakompleksiony rysiu lemingu kochany naucz się pisać
Kiki2018-09-11 20:33:18
@Ryśu, znam inne kurwid...ki (może i większe) w Europie z innych lig grających w LE,LM, Bate,,Zilina, Plovdiw,Cluj itd...A o sprzedaż aut Suzuki się nie martw, Polska jest dla nich rynkiem zbytu zastępującym kilka innych krajów Europy środkowo wschodniej...
Kiki2018-09-11 20:35:58
@Ryś-u, celem Kolportera był awans, owszem za wszelką cenę albowiem w tamtych uwarunkowaniach awans sportowo był mało prawdopodobny z uwagi na pewne uwarunkowania panujące wówczas w polskiej piłeczce, i ty o tym nie wiesz...?
Do Ryś2018-09-11 21:13:45
Dawno takich bredni nie czytałem. Świetny news a tu takie trolle i dalej im źle....
Mks2018-09-11 22:01:31
Hej Mks nasz Kielecki !
Do Rysia2018-09-11 22:02:57
Czy to ty jesteś tym, który jeździ na święto 6 -ciu króli na kamerunie i z każdym jest na you ?.
Zdziwko2018-09-11 23:00:06
Piszecie że najważniejsi w klubie ludzie stawili się na tym spotkaniu. Zastanawia mnie fakt czemu tam nie było Burdeńskiego ?
Przemek2018-09-11 23:31:46
Dobry news, ale po co te cyrki z urządzaniem konferencji w Warszawie. Poza tym wcale nie zgromadziły się wszystkie najważniejsze twarze. Gdzie Kiszkis? Gdzie Andzia? ;) To są prawdziwe legendy. Mam nadzieję, że Suzuki zainwestuje w infrastrukturę. Koronie niepotrzebna jest flota samochodów, tylko normalne krzesełka na stadionie - takie w barwach klubu. Na tym spotkaniu z kibicami w Galerii Korona w zeszłym roku Prezes mówił, że to jest godne rozważenia i od tej pory cisza.
A przed Kolporterem pokłony, gdyż przez lata naprawdę dużo zrobili dla klubu. Ale jedno wam powiem. Ja to nie wierzę, że Klicki nic a nic nie wiedział o tej korupcji. Przecież to był cały system, układ naczyń połączonych. Pewnie nawet klubowa sprzątaczka była wtajemniczona ;) No ale było minęło, oby na zawsze. Jak cała korupcja na wysokich szczeblach polskiej piłki, ponieważ to ją toczyło od zawsze i dopiero od tych kilkunastu lat jest naprawdę czysto mam nadzieję. Bo to nie tylko czasy III ligi za Klickiego, ale o latach 90. też różne rzeczy się słyszało z rożnych źródeł. Bo korupcja w polskiej piłce to nie wymysł lat 2000-nych, 90-tych czy nawet komuny. Już w 1938 za korupcję karnie zdegradowany został Dąb Katowice z ówczesnej najwyższej klasy rozgrywkowej.
do Przemka2018-09-12 00:17:45
Suzuki zna w twojej pustkownicy kapuścianej luki
Kibic2018-09-12 04:46:04
Wreszcie dobry sponsor niech klicki i Sołowow plujom sobie w brodę najbogatsze a najgłupsze prze z koronę można duzom reklamę zrobić brawo suzuki może będzie kiedyś nazwa Suzuki Korona Kielce
Prima1112018-09-12 07:10:00
Gdyby wszyscy kieleccy przedsiębiorcy mieli takie podejście i reprezentowali społeczną odpowiedzialność biznesu na takim poziomie jak Pan Klicki to żylibyśmy w lepszym mieście mlekiem i miodem płynącym. Korona za czasów Kolportera była jednym z najbogatszych klubów, który wyznaczał trendy w polskiej lidze. Nie byłoby stadionu przy Ściegiennego gdyby nie zapał Pana Klickiego. Wspominam z sentymentem tamte czasy, gdyby nie afera korupcyjna to Korona z pewnością zagrałaby już w pucharach i zdobyłaby miejsce na podium ekstraklasy.

W tym kontekście należy podkreślić, że Prezes Suzuki Motor Poland, Pan Piotr Dulnik to kielczanin i gdyby nie ten fakt, to nie byłoby współpracy z Koroną. Pomimo kariery w światowej korporacji i awansu na jej najwyższe szczeble, poprzez wyciągnięcie ręki do Korony Pan Dulnik pokazuje swój lokalny patriotyzm i przywiązanie do Kielc.

Jako średniej wielkości europejskie miasto nie mamy prawa do żadnych kompleksów wobec naszych zagranicznych odpowiedników. Sukcesywnie też przestajemy być anonimowym miastem do obcokrajowców, do czego wydatnie przyczynił się klub Vive Kielce, targi, a w skali ogólnopolskiej także i Korona.

Przypominam, że Suzuki jest także głównym sponsorem AC Torino i można ten model kooperacji (zachowując odpowiednie proporcje) odnieść do Korony Kielce. Celem Suzuki jest zwiększenie sprzedaży aut w Polsce, która już teraz jest jednym z największych rynków zbytu tej marki w Europie. Nie dziwi więc, że firma Suzuki decyduje się na wspieranie lokalnych inicjatyw sportowych i ruchy marketingowe związane z naszym krajem.

Mechanizm działania takiej firmy jak Suzuki to system naczyń połączonych, gdzie zwiększona sprzedaż produktu w jednym kraju wpływa na kondycję różnych zasobów ludzkich, długofalowo może to np. wpłynąć na wzrost zatrudnienia w fabryce Suzuki w Esztergomie na Węgrzech. Z tego punktu widzenia należy cieszyć się, że to właśnie Suzuki wybrało Koronę jako klub z którym będzie współpracować na płaszczyźnie marketingowej. Na ten moment żadna światowa korporacja nie sponsoruje żadnego polskiego klubu w takim wymiarze.
leszek 512018-09-12 07:31:25
Przemek można wymieniać nazwisk piłkarzy ale najlepiej przyjść na mecz i zakryć swoim tyłkiem te siedzenia i po sprawie weidz na gogle dowiesz ile kosztuje krzesełko i jego potem montaż nie wspomnę o demontażu starych
Do Przemek.2018-09-12 08:28:18
A , gdyby ktoś Ci oznajmił, że dostaniesz milion dolarów, pod warunkiem, że odbierzesz go np.
w Paryżu, to nie pojechałbyś?
Infantylne to Twoje rozumowanie.
Gregor...2018-09-12 09:54:59
To teraz będą puchary w Kielcach. Będzie presja od Suzuki
Do rys2018-09-12 20:31:29
Lion to baton omnibusie
Przemek2018-09-13 02:40:34
@ Do Przemek

jeśli twoja mama to tak

Dodaj komentarz

Copyright © 2019 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group