Przygotuj się do targów!

20-04-2016 16:57,
Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

Za tydzień odbędą się w Kielcach XIX Ogólnopolskie Tragi Pracy. W związku z tym wydarzeniem rozpoczynamy dziś wspólnie z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach akcję zatytułowaną: Przygotuj się do targów! Przez kolejne dni będziemy w kolejnych artykułach objaśniać: jak wybrać wymarzony zawód, jak planować swoją karierę, jak tworzyć profesjonalne dokumenty aplikacyjne, jak przygotować się do rozmowy z pracodawcą, wreszcie jak zadbać o swój wizerunek w social mediach? Całość zwieńczy chat z dyrektorem MUP Włodzimierzem Koroną oraz certyfikowane webinarium z zakresu kreowania swojego wizerunku w Internecie. Dzisiejszy odcinek kierujemy jednak do wystawców, których profesjonalne przygotowanie do targów też przecież dotyczy.

Wpływ zmian na rynku pracy na procesy rekrutacyjne

Począwszy od lata 2014 roku odnotowujemy w Polsce stały spadek poziomu rejestrowanego bezrobocia. Dziś jest ono najniższe od 25 lat. Perspektywy demograficzne dla Polski pokazują wyraźnie, że jesteśmy społeczeństwem starzejącym się. Wkraczamy w okres, w którym więcej osób będzie z rynku pracy schodzić niż na niego wkraczać. Oznacza to, że ten wielki wyścig o dobrych pracowników nabiera tempa. Chcąc mieć najlepsze kadry, bo chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że to ludzie stanowią o sile biznesu, sami musimy mieć najatrakcyjniejszą ofertę. Do tego nasza propozycja musi być skierowana do tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Na rynku pracy obecni są przecież przedstawiciele różnych pokoleń. Komunikacje wobec nich uprawia się w zupełnie inny sposób. Patrząc na rzecz całą przez pryzmat narzędzi, zauważmy, że nie ma sensu dawać ogłoszenia o pracę w gazecie gdy chcemy zatrudnić młodego absolwenta, czy studenta, podobnie, jak pięćdziesięciolatka raczej nie zaangażujemy używają aplikacji mobilnych. Nasza komunikacja musi być więc oparta nie o trendy ale o skuteczne dotarcie do grupy docelowej.

HR + PR = EB

Nie, to nie jest wzór na piwo! :) Jeśli chcemy zatrudniać najlepszych pracowników, o których firmy rywalizują już nie tylko wewnątrz swojej branży, ale i z przedstawicielami innych sektorów gospodarki, musimy przygotować dobrą ofertę i posiadać wizerunek dobrego pracodawcy (ang. Employer Branding). W tym celu musimy zacieśnić współpracę pomiędzy działem zasobów ludzkich (HR) i pionem komunikacji zewnętrznej (PR). Kadry wiedzą, kogo chcemy zatrudnić – czy pracowników młodych i szukających przygód, czy starszych, rozglądających się za stabilna posadą; czy posiadających doświadczenie, czy też świeżo upieczonych absolwentów, których dopiero będziemy formować. Dział Public Relations wie, jak zbudować strategię komunikacyjną i dobrać narzędzia do wytyczonej przez HR grupy docelowej. Skoro mowa o rozwiązaniach technicznych, zwróćmy uwagę, że targi pracy to dobre miejsce do budowania wizerunku pracodawcy. Tylko w trakcie takich wydarzeń mamy szansę zwrócić się jednocześnie i to w ramach spotkań bezpośrednich, do dużej liczby potencjalnych kandydatów. Co więcej, w toku rozmów z osobami odwiedzającymi wydarzenie, możemy też poznać opinię na nasz temat i na temat przygotowanej dla nich oferty. Targi jest to zatem dobry moment na szybkie „rozpoznanie bojem” tego, czy nasza propozycja przemawia do tej grupy kandydatów, którą chcemy zatrudnić.

Stoisko i gadżety

Im nasze stoisko lepiej wyróżni się z grona pozostałych, tym lepiej. W końcu przesłanie dla marki XXI wieku brzmi niezmiennie: „wyróżnij się, albo zgiń”. To samo dotyczy Employer Brandingu. Ponieważ przez długie lata obowiązywał w Polsce tzw. rynek pracodawcy, kiedy to przedsiębiorcy dyktowali warunki a dużo osób szukało zatrudnienia, wiele firm swój wizerunek na targach traktowało po macoszemu. Na przykład systemy wystawiennicze pozostawiano dla imprez branżowych, a o oznaczenie stoisk w trakcie targów czy giełd pracy dbano przeciętnie. Oczywiście, sprzedaż produktu i usługi jest ważna, ale czy można produkować i świadczyć usługi na wysokim poziomie bez dobrych kadr? Odpowiedź jest oczywista. W tym roku sytuacja się diametralnie zmieniła. To wystawcy powinni się postarać, by złowić najlepszych. Warto więc do przygotowania stoiska zaangażować dział marketingu firmy.

Stoisko musi przyciągać i to musi przyciągać kandydatów z tej grupy docelowej, która nas szczególnie interesuje. Obsługiwać je powinny osoby kompetentne, które będą wstanie opowiedzieć ze szczegółami o procesach rekrutacyjnych w firmie, o pakietach socjalnych, kulturze organizacji etc. Powinniśmy też zadbać o materiały dla zwiedzających, w tym o gadżety. Te sugerujemy podzielić na dwie kategorie – pierwsze ogólnie dostępne (długopisy, smycze, cukierki itp.) oraz te, które damy najbardziej obiecującym kandydatom, po wstępnych rozmowach. Jak słusznie zauważył w swej „Subiektywnej psychologii biznesu” Paweł Fortuna: „kiedy spotykasz człowieka, porozmawiaj z nim i na koniec coś mu daj (…).” Ta rada idealnie pasuje do imprez wystawienniczych, do targów pracy również.

Życzmy wystawcom biorącym udział w XIX Ogólnopolskich Targach Pracy samych owocnych rozmów!

Redakcja we współpracy z Miejskim Urzędem Pracy w Kielcach

------------

Dziękujemy, że jesteś z nami i wspierasz twórczość dostępną na CKsport.pl. Kliknij w link poniżej i postaw naszej redakcji symboliczną kawę.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ostatnie wiadomości

W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. – Lubię w sobie to, że zawsze daję z siebie wszystko co mogę i co potrafię – mówił po spotkaniu Danny Trejo, skrzydłowy „żółto-czerwonych”.
Korona Kielce pokonała w spotkaniu 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy Radomiaka Radom 4:0. – Od początku byliśmy zaangażowani i w naszej sytuacji takie zwycięstwo było bardzo potrzebne – powiedział Jewgienij Szykawka, napastnik kielczan.
W sobotę (20 kwietnia) 20-krotni mistrzowie Polski rozpoczną rywalizację z KGHM Chrobrym Głogów. Drużyna, która pierwsza wygra dwa spotkania awansuje do finału Orlen Superligi.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. Po ważnym zwycięstwie zadowolenia ze swoich podopiecznych nie krył Kamil Kuzera.
Korona Kielce zdeklasowała Radomiak Radom na Suzuki Arenie. Żółto-czerwoni wygrali w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy 4:0, a i ten wynik wydaje się najniższym wymiarem kary. – W naszej grze nie było pozytywów – podsumowuje szkoleniowiec gości.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce wygrała domowy mecz z Radomiakiem Radom 4:0. Bramki dla „żółto-czerwonych” zdobyli Luka Vušković (samobójcza), Danny Trejo oraz Jewgienij Szykawka (dublet).
Superliga sp. z o.o. i ZPRP podjęły decyzję o wprowadzeniu technologii wideoweryfikacji w meczach Orlen Superligi oraz Orlen Pucharu Polski. Arbitrzy będą mogli korzystać z systemu VR od półfinałów obu rozgrywek.
Niemiecki dziennik Bild poinformował o zainteresowaniu ze strony Magdeburga bramkarzem Industrii Kielce Andreasem Wolffem. Czy kluczowy zawodnik Mistrzów Polski może opuścić klub?
Korona Kielce przystępuje do 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w której zmierzy się z Radomiakiem Radom. Do rywalizacji dojdzie na kieleckiej Suzuki Arenie. O której rozpocznie się ten mecz i gdzie można go obejrzeć?
29. kolejka Ekstraklasy, w przypadku Korony Kielce, oznacza spotkanie z Radomiakiem Radom. Od lat zwaśnione ze sobą kluby dziś zagrają na Suzuki Arenie o trzy punkty. Dla żółto-czerwonych komplet "oczek" będzie kolejną życiodajną kroplówką w walce o utrzymanie. Zapraszamy do śledzenia relacji tekstowej NA ŻYWO, jaką zrealizujemy na CKsport.pl.
Piątkowy mecz z Radomiakiem Radom będzie bardzo ważnym spotkaniem w kontekście walki kielczan o utrzymanie. Przeanalizujmy więc czego możemy się spodziewać po drużynie prowadzonej przez Macieja Kędziorka.
W 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy Korona Kielce zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. „Żółto-czerwonych” czeka jedna z najważniejszych batalii w sezonie.
Jarosław Przybył sędzią meczu 29. kolejki PKO BP Ekstraklasy, w którym Korona Kielce zmierzy się z Radomiakiem Radom. Spotkanie na Suzuki Arenie będzie 24 konfrontacją „żółto-czerwonych” prowadzoną przez tego arbitra.
Na rynku dostępne są różne rodzaje lotek do badmintona, niektóre kosztują kilkanaście złotych za opakowanie, inne kilkaset. Skąd tak duże różnice? Czy warto wydawać po kilkadziesiąt złotych na jedną lotkę, jeśli za tyle można mieć opakowanie?
Już w najbliższy piątek Korona Kielce zmierzy się na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. Na konferencji prasowej przed spotkaniem poruszony został interesujący wielu temat kontuzji oraz przygotowania fizycznego zespołu.
Dylan Nahi przedłużył umowę z Industrią Kielce! „Żółto-biało-niebieski” klub prolongował kontrakt ze skrzydłowym do 2028 roku.
Wiosenne przesilenie to okres, który często wiąże się z uczuciem zmęczenia, apatii oraz obniżeniem nastroju. Są one w dużej mierze spowodowane wydłużeniem dnia i wzrostem temperatury, który przekłada się na zmiany hormonalne. Można jednak im zapobiec. Wystarczy zadbać o odpowiednie nawyki żywieniowe i suplementację. Tylko, które witaminy i suplementy będą dobrym wyborem na wiosenne przesilenie?
Rozdmuchane i przeskalowane – tak w największym skrócie można podsumować oskarżenia, jakie padły pod adresem Benoita Kounkouda na początku roku. Szczypiornista był podejrzewany o próbę gwałtu na 20-latce, co jednak nie znalazło potwierdzenia w faktach.
Od czwartku do soboty Kielce ponownie staną się bilardową stolicą Polski. W dniach 18-20 kwietnia w Galerii Echo dobędzie się 2 zjazd tegoroczny zjazd Bilardowej Ekstraklasy.
Industria Kielce w półfinale Orlen Superligi zagra z KGHM Chrobrym Głogów.
Ciągnący się od miesięcy uraz Mateusza Czyżyckiego nie ustępuje. W środę trener Kamil Kuzera poinformował, że 26-latka w tym sezonie na murawie już nie zobaczymy. Wszystko wskazuje na to, że gracza Korony Kielce czeka zabieg.
Korona Kielce w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. – Ambicją, wolą walki i zaangażowaniem musimy wygrać mecz z Radomiakiem – powiedział przed spotkaniem Bartosz Kwiecień, obrońca „żółto-czerwonych”.
To już końcówka biletów dostępnych na mecz Magdeburg - Industria Kielce. Klub pozyskał dodatkową i zarazem ostatnią pulę wlotek na to starcie.
Jak przekazał prezes Cracovii, Mateusz Dróżdż, Puszcza Niepołomice tylko do końca obecnego roku będzie mogła korzystać z obiektu w Krakowie. – Gdyby nie pracownicy Cracovii, to Puszcza nie byłaby w stanie zorganizować meczu. Chcemy im pomóc, ale nasz stadion to nasz dom - mówi prezes krakowskiego klubu.
Zajmująca miejsce spadkowe Korona Kielce zmierzy się w piątek na Suzuki Arenie z Radomiakiem Radom. – Wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że mieliśmy inne oczekiwania. Miało to inaczej wyglądać, chcieliśmy czegoś innego – mówi podczas konferencji trener Kamil Kuzera.
Korona Kielce w 29. kolejce PKO BP Ekstraklasy zagra na własnym stadionie z Radomiakiem Radom. O kwestiach kadrowych przed tym ważnym pojedynkiem szerzej opowiedział Kamil Kuzera, trener „żółto-czerwonych”.
Rozlosowano grupy turnieju olimpijskiego szczypiornistów. Do walki o medale może stanąć nawet ośmiu graczy Industrii Kielce.
Polonia Kielce zakontraktowała zawodnika z Iranu. Jest nim Mohamad Ali Rouintanesfahani, a więc były reprezentant swojego kraju.
Kolejna kolejka PKO BP Ekstraklasy upłynęła pod znakiem wielu rozczarowań. Jednymi z rozczarowanych mogli być kibice Korony Kielce, a także kilku drużyn walczących o Mistrzostwo Polski. Rozczarowani nie mogą być też statystycy, gdyż ponownie pod względem frekwencyjnym było nieźle.
Korona Kielce wypełniła limit rozegrania 3 000 minut przez młodzieżowców w trwającym sezonie. „Żółto-czerwoni” mają również szansę na nagrodę z Pro Junior System.

Copyright © 2024 CKsport.pl Redakcja Reklama

Projekt i wykonanie: CK Media Group